کد خبر: ۷۵۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 21 June 2019
 
 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، آیت آلله غلامعلی صفایی بوشهری روز در این دیدار با تقدیر از فعالان صنعت برق در استان بوشهر گفت: توسعه ظرفیت تولید برق در استان بوشهر نیازمند جدی به احداث پنل های خورشیدی است که تحقق این مهم باید با استفاده  از ظرفیت بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر روز دوشنبه با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، آیت آلله غلامعلی صفایی بوشهری روز در این دیدار با تقدیر از فعالان صنعت برق در استان بوشهر گفت: توسعه ظرفیت تولید برق در استان بوشهر نیازمند جدی به احداث پنل های خورشیدی است که تحقق این مهم باید با استفاده  از ظرفیت بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: احداث ۵۰ نیروگاه سیکل ترکیبی از دیگر راهکارهای توسعه تولید برق استان است که با توجه به اشتغالزا بودن این صنعت باید اهتمام ویژه ای برای تحقق آن ایجاد شود.

صفایی ادامه داد: در بعد امنیت و سلامت شبکه های برق استان نیز باید با گسترش همکاری با دستگاه های ذیربط امنیتی و انتظامی تلاش کرد.

وی افزود: پایش سیستم در ترانس های توزیع و همچنین اعمال راهکارهای مناسب برای پیشگیری از سوختن ترانس ها بعنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر در صنعت برق است که باید برای تحقق آن تلاش جدی شود.

صفایی بوشهری افزود: مهم ترین رویکرد در صنعت برق جلب رضایت مردم است که در این زمینه باید خدمت مورد نیاز آنها از جمله برق پایدار تامین شود.

وی گفت: برای تحقق این مهم مردم نیز در قبال صنعت برق رسالت سنگین مصرف بهینه برق را عهده دار هستند.

صفایی بوشهری افزود: استفاده از دستگاه های سرمایشی و گرمایشی استاندارد و استفاده لازم از  ظرفیت روابط عمومی صنعت برق و صدا و سیما از راهکارهای مهم برای حساس کردن مردم به مصرف بهینه برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفت : گذر موفق از اوج بار مصرف  تابستان با اقدامات مدیریت مصرف بدون اعمال خاموشی و فشار به مردم اولویت اصلی کوتاه مدت این شرکت می باشد .  مذکوری افزود: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری به مسولین مساله اصلی امروز ما اقتصاد است با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق باعث کاهش هزینه های تولید برق می گردد . مدیریت مصرف ، اصلاح الگوی مصرف کمک به اقتصاد ملی است و همچنین با توجه به اینکه امسال تابستان گرمی خواهیم داشت مدیریت مصرف برق از  هر زمان دیگری حایز اهمیت  است. وی گفت : با توجه به منحنی تداوم  بار شش ماهه اول سال کشور حدود پانصد ساعت در بازه زمانی خیلی گرم توازن تولید و مصرف بهم می خورد و در یک شرایط غیر خطی کار می کنیم ، عدم رعایت الگوی مصرف بجز عدم رعایت توازن به تاسیسات صنعت برق هم  صدمه می زند و ممکن است برقرسانی به مردم استان عزیزمان دچار اشکال شود . مذکوری افزود : سهم مصرف بخش خانگی ۸۰ درصد مشترکان برق استان بوشهر است . در صورت رعایت الگوی مصرف این بخش می تواند باعث پایداری شبکه و تامین برق مطمن و پایدار برای تمام مردم استان باشد . شاخص مصرف سرانه انرژی در بخش خانگی دوازده هزار کیلووات ساعت می باشد و با توجه به شرایط دمایی استان بوشهر بیش از چهار برابر متوسط کشوری است . وی در ادامه گفت : یاداور شد از زمان تغییر ساعت کارادارات استان کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف برق رخ داده است و با همکاری بیشتر دستگاههای اجرایی پتانسیل کاهش  بیشتر مصرف نیز وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار