یکی از معضلات کلان‌شهر شیراز حضور بیش از 50 درصد معتادان متجاهر غیربومی استان‌های مجاور بوده که چهره زیبای این شهر را زشت و نازیبا کرده است.
کد خبر: ۷۵۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:محمد حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلات کلان‌شهر شیراز حضور بیش از 50 درصد معتادان متجاهر غیربومی استان‌های مجاور بوده که چهره زیبای این شهر را زشت و نازیبا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا نسخه واحدی برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد پیچیده نشده و درنتیجه شاهد گرایش روزافزون جوانان به مواد افیونی هستیم، افزود: شهرداری شیراز برای مقابله با این پدیده علاوه بر فعالیت‌های سخت‌افزاری به بحث فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته و ردیف بودجه‌ای را به آن اختصاص داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: پیشگیری، درمان، صیانت و ایجاد اشتغال و نیز پرهیز از دلسوزی بی‌جا از جامعه هدف شیراز را به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) از مشکلات و معضلات آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.

حسن‌پور تصریح کرد: طرحی در هیأت مدیره سازمان پسماند مبنی بر جمع‌آوری پسماند با مشارکت معتادانی که 3 ماه از ترک آنان در مراکز بازپروری گذشته مصوب شده است.

ردیف بودجه برای ترمیم بازار وکیل

وی از اختصاص ردیف بودجه برای ترمیم و نگه‌داری بازار وکیل خبر داد و افزود: بازار وکیل دارای ارزش ملی، فراملی و تاریخی است و به علت نصب پرده درجلو درب مغازه‌ها با کوچک‌ترین جرقه شاهد بروز آتش‌سوزی در این مکان فرهنگی هستیم.

این مسؤول بیان داشت: برای مقابله با خطر آتش‌سوزی در بازار وکیل با کمک سازمان میراث فرهنگی و شرکت برق مشکل ایمنی این مکان تاریخی و فرهنگی برطرف می‌شود.

حسن‌پور اضافه کرد: ایجاد تأسیسات و فعالیت‌های عمرانی، راه‌اندازی سردخانه آرامستان بهشت احمدی با ظرفیت بیش از 200 میت، نورپردازی در پل میدان معلم و پل کابلی، عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد و عدم اجازه فعالیت بارفروشان در سطح شهر ازجمله فعالیت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز است.

وی از راه‌اندازی تصفیه‌خانه لوکاس در سطح باغ‌های قصر دشت برای نخستین بار خبر داد و گفت: با کمک بخش خصوصی شاهد اجرای 3 و یا 4 تصفیه‌خانه لوکاس در این شهر هستیم و نیز توجه به نصب المان مشاهیر و مفاخر استان فارس در سطح شهر از دیگر برنامه‌های اجرایی معاونت خدمات شهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در مورد سیل اخیر که موجب مرگ 21نفر از هم‌وطنانمان در پنجم فروردین سال جاری شد اظهار داشت: لایروبی مسیر‌ها و لوله‌ها، نظافت 10 کیلومتر ورودی شهر به‌ویژه دروازه قرآن قبل از نوروز، هشدار بارندگی شدید و اعلام آمادگی مقابله با سیل احتمالی از سوی معاونت شهرداری از دیگر عملکردهای این نهاد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار