مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت کلزا از سطح ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است .
کد خبر: ۷۵۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 23 June 2019

برداشت کلزا از ۷هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین آغاز شد

به گزارش تابناک قزوین تورج بنیادی با اعلام این خبر پیش بینی کرد: حدود ۱۵ هزار تن محصول کلزا از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود .

وی اظهار داشت : تمهیدات و امکانات لازم برای خرید این محصول در سطح شهرستانهای قزوین ، البرز ، آبیک ،بوئین زهرا ، تاکستان و آوج انجام شده و ۵ مرکز خرید ( یک مرکز در قزوین ، یک مرکز بوئین زهرا ، یک مرکز البرز ، یک مرکز آبیک و یک مرکز در تاکستان ) کار خرید کلزا از کشاورزان استان را برعهده دارند .

بنیادی تصریح کرد :  ۱۰ کارشناس آموزش بر روند خرید کلزا نظارت دقیق دارند .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : با توجه به هماهنگی های انجام شده با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و همزمان با ثبت اطلاعات محموله های دریافتی در سامانه جامع خرید تضمینی ؛ نسبت به پرداخت به موقع وجوه کشاورزان اقدام خواهد شد .

بنیادی تصریح کرد : قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در سال جاری ؛ با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال می باشد.

وی یاد آور شد: در مراکز خرید با هماهنگی های انجام شده دانه کلزای تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است .

بنیادی خاطر نشان کرد : به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالصی بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزای تولیدی کسر و وجه آن پرداخت میشود.

گفتنی است ؛ آغاز خرید کلزا از کشاورزان استان قزوین از ۲۷ خرداد ماه سال جاری آغاز و همچنان ادامه دارد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار