رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: خرید بیش از ۳۱۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، توزیع ۳۹۱۶۶ هزار لیتر مواد سوختی،۲۴ میلیون کیلو آرد، توزیع بیش از ۲ هزار تن بذر اصلاح شده و بیش از ۴۱ هزارتن کود شیمیایی از اقدامات تعاون رزوستایی قزوین در یک سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۷۵۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 24 June 2019
عملکرد تعاون روستایی استان قزوین در یک سال گذشته
به گزارش تابناک قزوین، محمود محمودی، رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین در تشریح عملکرد یکساله سازمان تعاون روستایی بیان کرد: تعاونی‌ها در قبل و بعد از تولید نقش مهمی دارند و تامین و توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی قبل از تولید، بازاریابی و بازاررسانی موجب رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: بیش از ۳۱۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان خریداری شد که از این میزان بالغ بر ۷۱ هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی، ۲۴۴ هزار و ۶۱۷ تن سایر محصولات به صورت توافقی و ۲ هزار و ۸۷ تن انواع محصولات کشاورزی به صورت حمایتی خریداری شده است.

این مسئول درخصوص خدمات رسانی به روستا‌ها و توزیع مواد سوختی توسط شبکه تعاون روستایی، اعلام کرد: در سال گذشته ۳۹۱۶۶ هزار لیتر انواع مواد سوختی شامل بنزین، گازوئیل و نفت سفید و همچنین ۳۷۰۱۲۰ کیلو گاز در بین روستائیان استان توزیع شد که این سازمان با ۳۰۰ فروشندگی مواد سوختی در روستا‌های استان، عاملیت توزیع مواد سوختی را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند و در طی سال گذشته ۲۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۸۸ کیلو آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۲۶۱ فقره پروانه فعالیت نظام صنفی صادر شده است، تصریح کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان صنعتی و سنتی مکلفند پروانه فعالیت خود را برابر مقررات از نظام‌های صنفی کار‌های کشاورزی دریافت کنند.

محمودی به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ تن انواع بذر اصلاح شده تولید و فرآوری شده است.

وی در ادامه با اشاره به توزیع بذر بین کشاورزان اظهار کرد: هدف از توزیع این نوع بذور بالا بردن میزان کمی محصولات کشاورزی است و بذر زمانی ارزش دارد که دارای صفات ارزشمند زراعی بوده و ارزش یک محصول گیاهی نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای به کیفیت بذر بستگی دارد که در این راستا ۲ هزار و ۵۵۶ تن انواع بذر اصلاح شده در استان توزیع شد.

این مسئول گفت: طرح‌های کشاورزی حفاظتی در سطح ۵۰۰ هکتار، طرح مبارزه تلفیقی با آفات در سطح ۳۰ هکتار، تامین و توزیع ۳۰۴ دستگاه انواع ادوات کشاورزی، توزیع ۴۱ هزار و ۲۹۳ تن کود شیمیایی،۳۴ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم/ لیتر سموم شیمیایی، ۲۲۰ تن کود‌های ریز مغذی و ۵۰ تن انواع کود‌های آلی و زیستی در بین کشاورزان و تهیه و توزیع ۵۷ هزار و ۲۹۵ تن انواع نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت دانه ای، جو و سبوس گندم، در طی یک سال گذشته در استان انجام شد.

وی در پایان با بیان اینکه توزیع میوه طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال ۹۷ و آغازین سال ۹۸ موفقیت آمیز بوده است، اعلام کرد: سال ۹۶-۹۷، ۱۴۵۰ تن میوه و امسال بیش از ۲۲۰۰ تن میوه در بین مردم توزیع شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار