بهره برداری فاز نخست آلومینیوم به ظرفیت ٣٠٠ هزار تن و اجرایی شدن چند طرح مهم بخش خصوصی در آینده نزدیک این قطب صنعتی جنوب استان فارس را به کانون توجه محافل اقتصادی کشور و عامل پویایی اقتصاد ملی مبدل می‌کند.
کد خبر: ۷۵۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ 03 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری فارس عصر امروز چهارشنبه ۱۲ تیر در دیدار با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ساز و کار‌هایی که برای غلبه بر چالش‌های موجود در ابعاد اقتصادی و اجتماعی در اختیار داریم حمایت از فعالان صنعتی و اقتصادی برای گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های تولیدی است که همین راستا با منویات مقام معظم رهبری در این زمینه یکی از مهم‌ترین کانون‌های تولید کشور در جنوب استان فارس از حمایت همه جانبه برخوردار است.

وی اضافه کرد: البته انتظار می‌رود مدیران صنعتی به مولفه‌های اجتماعی مناطق پیرامونی و بهره‌مند شدن ساکنان مناطق مجاور صنایع از مواهب و آثار سازنده ناشی از استقرار صنعت توجه داشته باشند و با انتصاب مدیری ارزشمند و متعلق به جامعه ایثارگری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اطمینان داریم به این مسائل به صورت شایسته توجه می‌شود.

رییس کل دادگستری فارس تصریح کرد: تامین امنیت برای سرمایه گذاران در این منطقه دارای اهمیت است و دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اهتمام ویژه‌ای دارند.

موسوی ادامه داد: یکی از مسائلی که اغلب در مسیر توسعه طرح‌های صنعتی وجود دارد، وجود معارضان اراضی دارای کاربری صنعتی است که برای این منظور نیز در چارچوب قوانین و مقررات مهیای همکاری هستیم.

در این دیدار فریدون فدایی دولت مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز گفت: مبنای کار را بر تعامل و همکاری برای برون رفت از برخی مشکلات قرار داده ایم و امور را از مجاری قانونی و با هدف تسریع در دستیابی به اهداف پیگیری می‌کنیم.

فدایی دولت با ارائه گزارشی از روند اقدامات زیر ساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان کانون محوری صنعت جنوب فارس افزود: در آینده نزدیک شاهد جهش چشمگیر در فعالیت‌ها و آغاز تولید بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور و در نتیجه رونق کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای ساکنان بومی و دیگر نیرو‌های متخصص در سطح استان هستیم.

به گفته مشاور اقتصادی و جذب سرمایه گذاری استاندار فارس، با هدف اجتناب از خام فروشی در حوزه نفت، گاز و آلومینیوم مذاکراتی با سرمایه گذاران جدید در حوزه‌های پایین دست نفت، گاز، انرژی خورشیدی و صنایع پایین دست آلومینیوم به عمل آمده که در مواردی منجر به تمهید شرایط به منظور واگذاری زمین رسیده است.

بهره برداری فاز نخست آلومینیوم به ظرفیت ٣٠٠ هزار تن و اجرایی شدن چند طرح مهم بخش خصوصی در آینده نزدیک این قطب صنعتی جنوب استان فارس را به کانون توجه محافل اقتصادی کشور و عامل پویایی اقتصاد ملی مبدل می‌کند.

 

برچسب ها: لامرد ، منطقه ، اقتصادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار