معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به تخصیص یارانه‌های کور در حوزه انرژی پایان دهید چرا که همین یارانه‌ها به مانعی در برابر رشد استفاده از انرژی‌های نو تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۵۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 04 July 2019

سید حسن قاضی عسگر در آئین افتتاح رویداد شهر خورشیدی اظهار کرد: توسعه انرژی‌های خورشیدی یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار است که از زمان قبول مسؤولیت گسترش آن را پیگیری کردیم و تاکنون تجهزات 800 مگاوات انرژی خورشیدی در استان نصب و راه‌اندازی شده و اخیراً قراردادی برای تولید 200 مگاوات برق خورشیدی دیگر امضا کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا انرژی خورشیدی مهم است، تصریح کرد: مشکل این است که وقتی گاز مصرف می‌کنید یا برق را از یکی از منابع فسیلی تأمین می‌کنید در حقیقت محیط‌زیست را آلوده می‌کنید و گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهید و نتیجه آن همین شرایطی است که امروز استان به آن دچار شده و اگر این روند به همین ترتیب ادامه پیدا کند تهدیدی اساسی برای بشر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز امروز کشور در شرایط بارندگی بسیار پائین استفاده و گسترش انرژی خورشیدی است.

قاضی‌عسگر در درخواستی از نمایندگان مجلس بیان کرد: به تخصیص یارانه‌های کور در حوزه انرژی پایان دهید چرا که همین یارانه‌ها به مانعی در برابر رشد استفاده از انرژی‌های نو تبدیل شده است، در استفاده از این تکنولوژی از بسیاری کشورها جلوتر هستیم اما مسیر طولانی را در پیش داریم چرا که ایران بهشت استفاده از انرژی خورشیدی است.

بعد از ظهر چهارشنبه مراسم افتتاحیه رویداد شهر خورشیدی با حضور عموم مردم و مسؤولان در مجاورت ارگ جهان‌نما برگزار شد.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و عملیاتی میان شهرداری اصفهان و شرکت توزیع نیروی برق اصفهان به امضای قدرت‌اله نوروزی، شهردار اصفهان و حمیدرضا پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان رسید.

در پایان برنامه از هشت نفر از شهروندان که با نصب تجهیزات استفاده از انرژی خورشیدی به ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های نو کمک کردند تقدیر شد.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه رویداد شهر خورشیدی با حضور حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و کوروش خسروی رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات شورای شهر اصفهان و عموم مردم برگزار شد؛ این رویداد تا روز جمعه همه از ساعت 19 الی 22 ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس
برچسب ها: اصفهان ، انرژی ، یارانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار