برای مازندران در سال جاری ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی مصوب شد.
کد خبر: ۷۶۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 06 July 2019

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: بودجه مازندران، امسال 18 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، غلامی راد امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: بودجه مازندران در سال 97 بیش از 560 میلیارد تومان بود که امسال با رشد 18 درصدی به 666 میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: با گذشت حدود چهار ماه از سال جاری ، پروژه های برنامه اقتصاد مقاومتی در استان همچنان بدون اجرا باقی مانده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران افزود: برای مازندران در سال جاری ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی شامل راه اندازی پنجره واحد، آببندان، پرورش ماهیان خاویاری، تولید برق، طرح های جمع آوری آبهای سطحی مصوب شد که با گذشت حدود چهار ماه از سال تاکنون تمامی این برنامه‌ها در حد حرف باقی مانده است.

غلامی راد با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورای وزیران اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حیطه وظایف دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت تصریح کرد: براساس این مصوبه به شورای برنامه ریزی استان‌ها اجازه داده شد تا ۲۰ درصد از بودجه عمرانی را برای کمک فنی و اعتباری پروژه‌ها اختصاص دهد و این مصوبه نشان می‌دهد که راهکار قانونی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیز فراهم است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران،این استان در حوزه تولید برق، جمع آوری آب‌های سطحی، فاضلاب و پسماند نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و باید در قالب اقتصاد مقاومتی پروژه های مرتبط هر چه سریعتر اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران هم با تاکید بر لزوم صرفه جویی هزینه ای دستگاه های اجرایی مازندران گفت:امسال با توجه به انقباض بودجه ای، همه طرح های استان پس از بررسی در کارگروه های ویژه، بررسی و اجرایی خواهد شد.

خیریانپور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصاد پیشرو در استان مطرح است افزود: طرح ها براساس رفع مشکلات مازندران در کارگروه های تخصصی مطرح می شود.

وی همچنین خواستار ارائه طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی مازندران شد و تصریح کرد: با اطلاع رسانی به دبیرخانه، پروژه های اولویت دار در الویت بررسی قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار