مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: تلفات برق در استان در سال‌های اخیر از 15 درصد به 9 درصد رسیده و تلفات شبکه توزیع برق استان قم کمتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۷۶۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 07 July 2019

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق در استان قم اظهار کرد: سقف تعیین شده برای مصرف برق در استان 807 مگاوات است که در صورت عبور از این سقف احتمال خاموشی وجود دارد، پیک مصرف برق در استان قم تاکنون 792 مگاوات بوده است و با همکاری بخش‌های صنعتی و کشاورزی و اداری مدیریت مصرف برق صورت گرفت.

وی ادامه داد: 50 مگاوات تولید پراکنده در استان قم وجود دارد که 12 مگاوات مربوط به انرژی خورشیدی و مابقی مربوط به شیوه‌های دیگر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی، نوسان قیمت این سوخت‌ها، کاهش آلودگی‌های محیط زیستی، کاهش گرمای زمین و آمادگی پدافند غیرعامل جزو دلایل گرایش به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است.

آهنین پنجه ظرفیت استان قم در انرژی‌های تجدیدپذیر را بالا دانست و تصریح کرد: پیگیری‌های لازم را برای احداث شهرک برق خورشیدی به میزان 500 مگاوات را انجام دادیم و جلسات متعددی را برای حل مشکلات سرمایه گذران در این بخش داشتیم.

وی ادامه داد: برخی از سرمایه گذاران به دلیل نوسانات ارزی دست از احداث نیروگاه‌های خورشیدی و نیروگاه‌های بادی کشیدند و پروانه تولید برق مربوط به این سرمایه گذاران باطل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: در خصوص واحدهای غیرمجاز تولید ارز دیجیتال که مصرف برق 24 ساعته دارند، پایشی را در استان انجام دادیم تا این واحدها را مورد شناسی را قرار بدهیم، گزارش‌های زیادی را در خود تولید برق بیت کویین در استان نداریم، ولی برق هر واحدی که دست به این کار بزند، قطع می‌شود و در این خصوص واحدهای تولیدی راکد را رصد می‌کنیم.

آهنین پنجه قیمت خرید برق خورشیدی را متفاوت دانست و تصریح کرد: بیشترین قیمت خرید در این عرصه، مربوط به تولیدکنندگان بخش خانگی است و در صورتی که از تجهیزات داخلی استفاده شود، رقم خرید بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: تلفات برق در استان قم در سال‌های اخیر از 15 درصد به 9 درصد رسیده و تلفات شبکه توزیع برق استان کمتر از میانگین کشوری است، مناقصاتی در آینده نزدیک برای خرید تجهیزات جدید در راستای کاهش تلفات در شبکه توزیع برق استان صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار