مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین :
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین از اجرای ۶ طرح کلان گردشگری در استان قزوین با هدف رونق تولید و اشتغال زایی خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 07 July 2019

6طرح کلان گردشگری در استان قزوین

 به گزارش تابناک قزوین مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری  قزوین ،مرتضی علیخانی بیان داشت: تامین زیرساخت های خدماتی و رفاهی آبگرم یله گنبد و مجموعه گردشگری اوان، راه اندازی مجتمع اقامتی و رفاهی مجموعه انرژی اتمی واقع در کوچنان الموت، احداث یک هتل پنج ستاره در شهر قزوین، تکمیل هتل الماس شرق در آبگرم و احیای گراند هتل از طرح‌هایی است که برای سال جاری اجرایی می شود.

وی وظیفه پیگیری و اجرای این طرح ها را بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: انتظار ما این نیست که طرح‌های یاد شده تا پایان سال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند و هم اینک این طرح ها بیش از ۶۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارند.

علیخانی همچنین گفت: میراث فرهنگی استان موظف است که ماهانه گزارشی از روند پیشرفت این طرح به دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان ارسال کند تا هرگونه مشکلات و موانع موجود در مسیر تکمیل این طرح ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه ساخت هتل‌ها، تقویت میراث فرهنگی، بوم گردی و صنعت گردشگری ضعیف عمل کرده است، اظهار داشت: اشتغالزایی و سودآوری صنعت گردشگری و توریسم بسیار بیشتر از بخش های دیگر بوده و در بیشتر کشورها به عنوان اصلی ترین محور رونق تولید و اقتصاد محسوب می شود، اما در استان قزوین هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است.

علیخانی تاکید کرد: هدف متولیان و مسئولان حوزه گردشگری باید این باشد که مدت زمان اقامت گردشگران در استان را به بیش از یک روز افزایش دهند که تحقق این امر مستلزم توجه به جاذبه‌های گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی در کنار جاذبه های گردشگری و طبیعی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین با وجود جاذبه‌های گردشگری غنی و فراوان از مراکز اقامتگاهی چندان مناسبی برخوردار نیست که در این میان احداث و تکمیل هتل پنج ستاره در مرکز شهر قزوین اولویت بسیار بالایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار