مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در جلسه ستاد اجرایی شاهد گفت: همه‌ی مدارس استان با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهیدان به نام شهدا نامگذاری می‌شود.
کد خبر: ۷۶۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 07 July 2019

مدارس استان قزوین به نام شهدا نامگذاری می‌شود

به گزارش تابناک قزوین ، جلسه ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان قزوین با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و سایر اعضا تشکیل شد.
در این جلسه، رحمانی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بسزایی برخوردار است و بایستی همه‌ی مسوولان به آن توجه ویژه‌ای کنند تا در لایه‌های درونی جامعه این فرهنگ نمایان شود.
وی افزود: اگر بتوانیم از آثار شهدا مانند وصیت‌نامه‌ها بهره‌برداری مناسبی کنیم می‌توانیم برکات انجام این مهم را در سطح جامعه که از جمله آنها کاهش آسیب‌های اجتماعی است، مشاهده نماییم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نام‌گذاری مدارس و کلاس به نام شهدا تلنگری برای دانش‌آموزان است تا بیشتر با شخصیت شهدا آشنا شوند و همین امر روحیه‌ی ایثار و شهادت را بین آنها تقویت کند.
رحمانی افزود: باید همه‌ی مدارس و کلاس‌های استان قزوین به غیر از خیرین مدرسه‌ساز با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا به نام شهید نامگذاری شود.
نامگذاری اردوگاه ضیاء‌آباد به نام شهید لشگری:
وی با بیان اینکه مرداد ماه سالروز شهادت عباس بابایی است و به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در سطح استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: شهید حسین لشگری نیز از دیگر شهدای استان بوده ولی به بیان ویژگی‌های این شهید بزرگوار کمتر پرداخته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: شهید لشگری با توجه به اینکه 18 سال در اسارت بوده و مقام معظم رهبری لقب سیدالاسرا را به ایشان داده، می‌طلبد مسوولان در بیان شخصیت این شهید بزرگوار برنامه‌های موثری را برگزار کنند.
این مسوول افزود: باید همایشی در شان شهید سرلشگر خلبان حسین لشگری با هدف تبیین سیره‌ و زنده نگه داشتن نام این شهید بزرگوار برگزار شود.
وی گفت: همچنین مکان‌های مختلفی به نام شهیدان رجایی و بابایی در استان قزوین نامگذاری شده ولی نامی از حسین لشگری نیست در همین راستا اردوگاه دانش‌آموزی در ضیاء‌آباد به نام این شهید بزرگوار نامگذاری می‌شود و همزمان با سالروز شهادتش افتتاح خواهد شد.

تجهیزات مدارس شاهد تقویت شود:
رحمانی با بیان اینکه برای تجهیزات مدارس حاشیه قزوین دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در سال جاری تخصیص یافته است، گفت: این مهم باید در مدارس شاهد با همکاری مسوولان استانی اتفاق بیفتد تا بتوانیم کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر عدالت آموزشی تاکید کرد و افزود: باید همه‌ی ما در رعایت این عدالت تلاش کنیم تا همه‌ی مدارس اعم از عادی و خاص از کیفیت آموزشی یکسان برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه باید بنیه‌ی زندگی دانش‌آموزان تقویت یابد، گفت: بایستی کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان برپا شود تا با کسب این مهارت‌ها بتوانند در برخورد با مشکلات بهترین راهکار را اتخاذ کنند و کمتر دچار شکست شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار