رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : باغداران بخش طارم سفلی در مبارزه و کنترل آفت مگس زیتون مشارکت کنند.
کد خبر: ۷۶۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 08 July 2019

باغداران در مبارزه و کنترل آفت مگس زیتون مشارکت کنند

  به گزارش تابناک قزوین ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ،فاطمه خمسه در جلسه هماهنگی مبارزه با مگس زیتون که با حضور معاونین ومدیران سازمان و  رییس انجمن زیتون استان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این باور در باغداران باید ایجاد شود که مبارزه و کنترل آفت مگس با مشارکت کشاورزان و باغداران امکانپذیر است .

وی اظهار داشت : اگرمشارکت کشاورزان نباشد واقعا در امر کنترل و آفت  مگس  زیتون با مشکل مواجه خواهیم شد .

خمسه تصریح کرد : اکیپ های مبارزه با آفت مگس زیتون با حضور باغداران و انجمن زیتون و کارشناسان جهاد کشاورزی تشکیل و مبارزه انجام شود .

این مقام مسئول یاد آور شد : برای کنترل آفت مگس زیتون در سه استان گیلان ، زنجان و قزوین هماهنگی های لازم انجام شود و این امر نیازمند همکاری و برگزاری جلسات مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی و استانداری سه استان  با محوریت سازمان حفظ نباتات کشور خواهد بود .

وی بر لزوم اهمیت ترغیب و مشارکت کشاورزان و باغداران برای مبارزه با آفت مگس زیتون تاکید کرد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : برای کنترل آفت مگس زیتون لازم است در باغات قدیمی هرس باردهی و جوان سازی  به طور مستمر انجام شود

خمسه افزود : مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح باغات طارم سفلی در حال انجام است و  باغداران  باید مشارکت بیشتری در این امر داشته باشند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در سال زراعی جاری مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح ۳ هزار هکتار از باغات زیتون طارم سفلی برنامه ریزی  شده است .

خمسه اضافه کرد : در سال گذشته بیش از ۲ هزار هکتار مبارزه با این آفت انجام شده که خسارت آفت زیر ۵ درصد بود که این عدد بسیار مطلوب می باشد.

به گفته ی وی ؛ هم اکنون ۹ هزار و ۵۲۰ هکتار باغ زیتون در سطح استان وجود دارد که از این میزان شش هزار و ۷۰۰ هکتار بارور و۲ هزار و ۷۲۰ هکتار غیر بارور است .

این مقام مسئول پیش بینی کرد : با توجه به اینکه امسال سال بارآوری  زیتون است بیش از ۲۵ هزار تن زیتون  در استان تولید شود .

وی ؛ برگزاری دوره های آموزشی ، گردهمایی ، جلسه با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و باغداران همچنین توزیع اقلام ترویجی و آمورشی را از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار