مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن ذخیره آب کشاورزی آقا بابا با ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 08 July 2019
پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن خاکی آقا بابا
به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ دوم پاسدار مهدی صادق پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: مخزن ذخیره آب آقابابا با ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب در بالا دست زمین‌های کشاورزی آقابابا و کیخنان در حال اجرا است.

وی افزود: این مخزن جهت جمع آوری و نگهداری آب‌های سطحی در زمان پرآبی و استفاده آن در سایر فصول به منظور رونق کشاورزی، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش تولیدات کشاورزی، توسط تیم فنی اجرایی بسیج سازندگی استان در حال اجرا می‌باشد و تا کنون به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

صادق پور بیان کرد: این پروژه از خرداد ماه سال ۱۳۹۵ شروع شده و تا به امروز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: این پروژه در دو فاز احداث کانال و مخزن در حال اجراست که خط انتقال و کانال بتنی به طول حدود ۶ کیلومتر به اتمام رسیده و هم اکنون در حال بهره برداری می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در پایان اذعان داشت: در صورت تامین اعتبار، تهیه و خرید ژئوممبرون انجام و پروژه حداکثرتا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح آن بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم در منطقه آقابابا زیرکشت آبی خواهد رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار