سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از بهره برداری سامانه هوشمند توزین در حال حرکت WIM وسایل نقلیه حمل بار در محور آزادراه قزوین - زنجان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ 09 July 2019

بهره برداری سامانه هوشمند توزین درحال حرکت بزودی درآزادراه قزوین- زنجان

به گزارش  تابناک قزوین، علی برجعلیزاده سرپرست اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوين با اشاره به مهمترین شاخصه سامانه هوشمند توزین در حال حرکت WIM  اظهار داشت : کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنها به عنوان مهمترین شاخصه این روش دارای مزایایی چون کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی در مصرف سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی را به همراه دارد.

وی افزود: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده ، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و پس از ثبت پلاک مراتب را به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه رسانده و در مرحله بعد نسبت به اعمال مقررات اقدام می شود.

وی در ادامه  اظهار داشت : با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه و روکش راه‌ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است، کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌ بار غیرمجاز هستند نیز اهمیت فراوانی درکاهش هزینه‌های نگهداری راهها دارد. از سوی دیگر تردد خودروهای باری با وزن غیرمجاز، علاوه بر ایجاد خسارت و آسیب به زیرساخت های جاده ای، موجب کاهش ایمنی و همچنین عکس العمل به موقع راننده در مواقع حساس در قبال سایر خودروها می گردد.

و در پایان گفت : از مزایای نصب سامانه هوشمند توزین در حرکت محور آزادراه قزوین- زنجان می توان به  شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل نقلیه فاقد بارنامه یا مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار استان برای  انجام برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر در این محور اشاره کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار