رانندگی در بسیاری از مواقع کاری پر از نگرانی است، اما خودروی جدید جگوار که مجهز به هوش مصنوعی است می تواند احساسات راننده را درک کرده و او را آرام کند.
کد خبر: ۷۶۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 09 July 2019

خودرویی که احساسات راننده را درک می کند

به نقل از دیجیتال ترندز، خودروی لندرور جدید جگوار موسوم به جی آل آر از هوش مصنوعی برای شناسایی و درک حالات روحی و روانی راننده استفاده می کند.

این خودرو که هنوز در مرحله آزمایشی است بعد از درک احساسات و شرایط روحی راننده وضعیت داخلی کابین خودرو را بر همین اساس تنظیم می کند تا از میزان فشار و استرس راننده کاسته شود. جگوار بر این باور است که در آینده می توان از این فناوری در خودروهای خودران هم استفاده کرد.

سیستم مذکور از یک دوربین برای بررسی چهره راننده و یک نرم افزار ویژه تشکیل شده که قادر به تحلیل و بررسی حالات چهره هر فرد برای پی بردن به وضعیت روحی او اعم از شادی، ناراحتی، هیجان زدگی و غیره است. بعد از درک حالت روحی، این سیستم برای تنظیم وضعیت تهویه مطبوع، نور و دمای داخل کابین و غیره اقدام می کند.

سیستم یادشده حتی قادر به انتخاب و پخش خودکار موسیقی بر اساس حالات روحی راننده نیز هست و به عنوان مثال اگر راننده را خواب آلوده تشخیص دهد نور داخل خودرو را افزایش می دهد. یک نسخه از این سیستم با امکانات مشابه برای دیگر سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده، اما زمان راه اندازی و عرضه آن به بازار مشخص نیست.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار