واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اقدام به بازدید مشترک از این مراکز خدماتی بین راهی مسیر قزوین – رشت می نمایند و در صورت وجود تخلفات بهداشتی پس از برخورد با متخلفین از حقوق بهداشتی مسافرین محترم صیانت می کنند.
کد خبر: ۷۶۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 11 July 2019

بازدید مشترک دامپزشکی از مراکز خدماتی بین راهی مسیر قزوین – رشت

به گزارش تابناک قزوین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به همراه نمایندگان ارگانهای دیگر همچون مرکز بهداشت شهید بلندیان، اداره حمل و نقل و راهداری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد اقامه نماز و سازمان صنعت و معدن و اداره تعزیرات حکومتی با یک برنامه ریزی زمانبندی شده اقدام به بازدید مشترک از این مراکز می نمایند و در صورت وجود تخلفات بهداشتی پس از  برخورد با متخلفین از حقوق بهداشتی مسافرین محترم صیانت می کنند.

دکتر مهدی جلوخانی تصریح کرد : مواردی از قبیل نحوه دریافت و نگهداری فرآورده ، دمای سردخانه ، مدارک مربوط به محل تولید و ماشین حمل آن و شرایط ظاهری و ارگانولپتیکی فرآورده، تنها بخشی از مواردی است که همکاران این اداره به بررسی آنها می پردازند.

دکتر مهدی جلوخانی به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی با شماره تلفن 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 ارتباط برقرار کرده و موارد تخلف را اطلاع رسانی کنند.

ارتقاء سطح بهداشت عمومی در روستاهای آوج با برگزاری دوره های آموزشی

کارگاه آموزشی آشنایی با روشهای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام در روستاهای کلنجین و گل زمین از توبع شهرستان آوج برگزار شد.

بازدید مشترک دامپزشکی از مراکز خدماتی بین راهی مسیر قزوین – رشت

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: با عنایت به شروع فصل گرما و ازدیاد فعالیت کنه ها، امکان بروز و شیوع بیماری تب کریمه- کنگو و همچنین احتمال انتقال بیماری از طریق انگلهای خارجی، اداره دامپزشکی شهرستان آوج با هدف ارتقاء سطح آگاهی روستائیان از روشهای پیشگیری از بیماری برگزاری کارگاههای آموزشی با هدف آشنایی با راههای انتقال بیماری تب کریمه(CCHF) و مخاطرات ناشی از ابتلا به بیماری را در دستور کار دارد.

مهندس مجید رحمانی افزود:از ابتدای تیرماه تا کنون 2 دوره آموزشی در روستاهای کلنجین و گل زمین برگزار و  مطالبی در خصوص اهمیت ضد عفونی و سمپاشی اماکن نگهداری دام ، و خطرات ناشی از کشتار دام خارج از محیط کشتارگاه و عدم تماس با کنه های روی بدن دامها برای حاضرین بیان شد.

در این دوره های آموزشی همچنین در خصوص راهکارهای پیشگیری از تب مالت به روستائیان تاکید شد که: در هنگام شیردوشی و ورود به جایگاه نگهداری دام از لباس و چکمه مخصوص و ماسک و دستکش استفاده و در صورت مشاهده موارد سقط جنین در دامها ضمن اطلاع رسانی به دامپزشکی نسبت به دفن بهداشتی جنین سقط شده اقدام کنند.

مهندس رحمانی در پایان ضمن تشکر از همراهی دهیاران و شورای روستاها از ایشان در خواست کرد برای سمپاشی اماکن نگهداری دام با دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

 

برچسب ها: کنه ها ، بهداشت ، سلامت ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار