در مراسمی با حضور استاندار قزوین، اولین اورژانس اجتماعی شبانه روزی در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۶۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 14 July 2019

اولین اورژانس اجتماعی شبانه روزی در قزوین راه اندازی شد

به گزارش تابناک قزوین ،عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم آغاز فعالیت اورژانس اجتماعی شبانه روزی ضمن تبریک دهه کرامت و هفته بهزیستی اظهارداشت: نوع فعالیت بهزیستی یک شغل معمولی نیست بلکه کاری توام با احساسات و عواطف انسانی است که از اهعمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار قزوین تصریح کرد: همه مراجعان شما افراد آسیب دیده هستند و شما با الام و درد و رنج مردم سروکار دارید و باید برای کاهش آن همت کنید.

زاهدی بیان کرد: تلاش شبانه روزی شما بسیار ارزشمند و ستودنی است و اینکه ۳۰ درصد جامعه را تحت پوشش دارید بیانگر اهمیت این حرفه است.

استاندار با اشاره به اهمیت پیشگیری در فعالیتهای بهزیستی یادآورشد: در حوزه پیشگیری همه باید همکاری کنند تا کارها به نتیجه برسد و اگر خانواده ها مشارکت جدی نداشته باشند موفقیتها کمتر می شود.

وی بیان کرد: چون خانواده ها به علایم بیماری توجه ندارند معمولاً هزینه های زیادی برای درمان پرداخت می کنند در حالی که با فرهنگ سازی باید به خانواده ها یاد بدهیم که در برابر کوچکترین نا هنجاری در رفتار فرزند خود حساس و نگران باشند و آن را پیگیری کنند تا به مشکلی بزرگ تبدیل نشود.

زاهدی افزود: هنوز جامعه مشاوره و مداخله ها را جدی نگرفته و با آن آشنا نیست به همین دلیل گاهی شما خودتات باید ارباب رجوع را شناسایی و سپس خدمت رسانی کنید که برای جبران این خلا می توانید از رسانه ها کمک بگیرید.

استاندار قزوین بیان کرد: در حوزه توانبخشی در کنار کاهش آسیب های جسمی و روحی باید به برخی مسایل مانند مهارت های زندگی و حرفه ای هم اهمیت دهید تا فرد احساس مفید بودن کند و زودتر بهبود یابد.

وی گفت: باید پیشگیری در اولویت برنامه ها باشد و در این میان رسالنه ها می توانند در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مشارکت بیشتری با بهزیستی داشته باشند.

در بهزیستی استان قزوین هشت مرکز اورژانس اجتماعی روزانه و یک مرکز شبانه روزی راه اندازی شده و در حزوه آسیب های اجتماعی به مراجعان و تماس گیرندگان خدمات مشاوره ای می دهد.

به مناسبت هفته بهزیستی مدیرکل و معاونان و مدیران شهرستانهای بهزیستی استان قزوین با حضور در دفتر زاهدی استاندار قزوین با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که مریم بیدخام مدیرکل اجتماعی استانداری و علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی هم حضور داشت پس از ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت بخش های مختلف بهزیستی با تماس استاندار قزوین با خط شماره ۱۲۳ اولین اورژانس اجتماعی شبانه روزی در شهر قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار