استاندار قزوین:
استاندار قزوین بیان داشت : هنر و ادبیات فضای جامعه را تلطیف می‌کند و می‌تواند وحدت ملی را استحکام بخشد
کد خبر: ۷۶۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 15 July 2019

هنر ، می‌تواند وحدت ملی را استحکام بخشد

به گزارش تابناک قزوین "عبدالمحمد زاهدی"  در نشست با اعضای خانه هنرمندان استان قزوین با بیان اینکه هنر فضای جامعه را تلطیف می‌کند گفت : فرهنگ و هنر روح یک جامعه هستند و وحدت و انسجام ملی را استحکام می بخشند. با وجود فضای معماری و بناهای نامناسب شهری باید توجه بیشتری به فضای فرهنگ و هنر داشته باشیم.
استاندار قزوین با تاکید بر تغییر نگرش های فرهنگی، عنوان کرد : امروزه هنر تنها به دلیل سرگرمی و تفریح از سوی مردم دنبال می شود و اگر بتوانیم این نگاه را تغییر دهیم، قطعاً ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت های فرهنگی به وجود می آید.

زاهدی اظهار داشت: فقط هنر است که می‌تواند وحدت ملی را استحکام بخشد و در این راه زبان موسیقی چون برای همه سنین گویا و قابل فهم است، باید مورد توجه واقع شود. استاندار قزوین با بیان اینکه سیاست بر تمام شئون استان سایه افکنده است، گفت: نگاه های جناحی و سیاسی انرژی زیادی از روند اقدامات دستگاه های اجرایی می‌گیرد که آسیب های آن از همه بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر و سپس به مردم می رسد.
زاهدی با بیان اینکه فرهنگ را اهالی فرهنگ می‌سازند، ادامه داد : اگر نشست با اصحاب هنر افزایش یابد می‌توان به نکاتی دست یافت که فرهنگ و هنر استان را توسعه می بخشد.

وی افزود : قومی که موسیقی ندارد فاقد اصالت است و ایران با داشتن اقوام مختلف توانسته از موسیقی و سازهای مختلفی برخوردار باشد که سایر کشورها از داشتن آن محرومند.

زاهدی به اقتصاد هنر و نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مردم استان قزوین برای خرید آثار هنری این نمایشگاه بالاتر بود و امیدواریم در آینده با تقویت ارتباط و نزدیکی مردم با هنر شاهد استقبال بیشتر از این نمایشگاه ها باشیم.
همچنین در مورد مشکلات سیاسی و جناحی در بدنه هنر گفت : جامعه هنری بهتر است خود را از سیاسی کاری دور نگه دارد چون سیاست زدگی با روح فرهنگ و هنر منافات دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار