نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم ولادت امام رضا(ع) با اشاره به درس‌هایی از مکتب حضرت گفت: گره‌گشایی از مشکلات مردم از درس‌های مهم مکتب امام رضا(ع) است
کد خبر: ۷۶۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 16 July 2019

گره‌گشایی از مشکلات مردم از درس‌های مهم مکتب امام رضا(ع) است.

به گزارش تابناک قزوین ،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) که در امامزاده حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به درس‌هایی از مکتب امام رضا (ع) اظهار کرد: حضرت فرمودند رحمت، برکت و لطف خدا شامل حال کسی است که دین، امر و خواسته‌های ما را زنده کند.

وی ادامه داد: شخصی از امام سؤال کرد چگونه می‌شود امر و خواسته شما را زنده کرد؟! حضرت پاسخ داد هر کسی حرف‌های ما را فرا بگیرد و به دیگران نیز بیاموزد، امر و خواسته ما را زنده کرده است و در نهایت رحمت، برکت و لطف خدا شامل حال او می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید از خودمان سؤال کنیم که تاکنون چند کلام از امام رضا (ع) را فراگرفته‌ایم و به شخص دیگری آموزش داده‌ایم؟! اگر این کار را کرده باشیم مشمول رحمت و لطف خدای متعال قرار می‌گیریم زیرا کلام حضرت فقط مخصوص آن دوران نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام رضا (ع) درباره اینکه آیا مردم علاقه پذیرش کلام ائمه اطهار (ع) را دارند یا خیر می‌فرمایند: مردم هر جا کلام ما را بشنوند می‌پذیرند و از آن پیروی می‌کنند.

 وی به درس دیگری از مکتب حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: امام رضا (ع) فرمودند اولین چیزی که بعد از مرگ با آن آدم را به حساب و کتاب می‌کشند و راجع به آن سؤال می‌کنند، نماز است. اگر نماز ما نزد خدای متعال قبول شد، باقی کارها نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد اما اگر نماز رد شود کارهای دیگر ما نیز ارزش ندارد.

آیت‌الله عابدینی درس سوم مکتب امام رضا(ع) را گره‌گشایی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: اگر کسی مشکل و گرفتاری مؤمنی را حل کند و او را از حزن و اندوه بیرون بیاورد، خداوند قلب این انسان را در قیامت خوشحال می‌کند و این درس مهمی از مکتب امام است

گره‌گشایی از مشکلات مردم از درس‌های مهم مکتب امام رضا(ع) است..

امام جمعه قزوین با اشاره به حدیثی از علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) یادآور شد: درس پنجم مکتب حضرت این است که انسان‌ها خودشان قبل از قیامت و در دنیا به حساب خودشان برسند و ابعاد رفتاری و معنوی خود را مورد بررسی قرار داده و ضعف‌هایشان را در همین دنیا برطرف کنند و هر کسی این کار را بکند در قیامت سربلند خواهد بود.

وی اظهار کرد: طبق آیات الهی کسانی که در دنیا رفتار و کردار خود را مورد بررسی قرار نمی‌دهند و اعمال و رفتار اشتباه خود را اصلاح نمی‌کنند، در قیامت پشیمان می‌شوند و آنقدر این فشار زیاد است که از خدا می‌خواهند آنها را به دنیا بازگرداند تا کارهای اشتباهشان را اصلاح کنند اما این درخواست مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: درس ششم امام رضا (ع) این است که ایمان از اسلام درجه بالاتری دارد زیرا انسان اول اسلام می‌آورد و سپس مؤمن می‌شود که جایگاه بالاتری است. وقتی انسان ایمان می‌آورد با تقوا می‌شود و حضرت درجه تقوا را از ایمان نیز بالاتر معرفی کرده‌اند و می‌فرمایند اهل تقوا به یقین می‌رسد و هر چه انسان با تقواتر باشد، ارزشش بیشتر است.

آیت‌الله عابدینی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضاایمان (ع)را دارای چهار ستون معرفی کرده‌اند، بیان کرد: حضرت رکن اول ایمان را توکل به خدا معرفی می‌کند. انسان نباید به آدم‌ها تکیه کند و همه توکلمان فقط باید به خدا باشد و این مهم یک رکن ایمان محسوب می‌شود

گره‌گشایی از مشکلات مردم از درس‌های مهم مکتب امام رضا(ع) است.

وی افزود: رکن دیگر ایمان در نگاه امام رضا (ع) این است که هر چه خدا برای ما خواسته است ما نیز به آن راضی باشیم و در روایت داریم که مؤمن کسی است که وقتی نعمتی به او داده شد خدا را شکر می‌کند و اگر غیر نعمت نیز به او رسید، خدا را شکرگزار است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام رضا (ع) رکن سوم ایمان را تسلیم در پیشگاه خدا معرفی کرده است، اضافه کرد: حضرت ابراهیم (ع) در برابر اراده الهی برای قربانی فرزندش تسلیم می‌شود زیرا انسان مؤمن همواره همه کارهای خود را به خدا واگذار می‌کند و این مهم برای او ایجاد امید و خوشحالی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار