شهردار تهران گفت:
شهردار تهران گفت: در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها نمی توان قطعی صحبت کرد اما برای برگزاری مصوبه هیات دولت را داشته و در نهایت تابع قانون هستی
کد خبر: ۷۶۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 16 July 2019

درباره قانونی یا غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌های نمی توان قطعی صحبت کرد

پیروز حناچی شهردار تهران در سه شنبه بدون خودروی این هفته به مناسبت هفته بهزیستی با تعدادی از افراد مبتلا به اوتیسم و معلولان از جمله یک معلول که تنها یک پا داشت از میدان توحید تا خیابان بهشت رکاب زد.

این در حالی است که وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی هم در این برنامه شهردار تهران را همراهی کرد.

حناچی در پارک شهر درباره سه شنبه های بدون خودرو گفت: تلاش داریم با رواج فرهنگ دوچرخه سواری، سهم دوچرخه از حمل و نقل عمومی به 3 الی 4 درصد افزایش یابد. در حالی که این رقم در شرایط فعلی زیر یک درصد است. 

وی افزود: به هر صورت کلان شهر تهران برای حل مشکلات آلودگی و ترافیک راهی جز رواج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی پاک ندارد. باید از مصرف سوخت های فسیلی در شهر کم کنیم و به حمل و نقل پاک رو بیاوریم که دوچرخه بهترین و پاک ترین وسیله حمل و نقل است. البته مترو و اتوبوس های برقی هم هستند. این حرکت از سه شنبه ها شروع شده امیدواریم همه روزهای هفته روزهای بدون خودرو باشد.

شهردار تهران درباره استفاده غیرقانونی موتورسواران از مسیرهای دوچرخه سواری گفت: شهرداری تهران به تنهایی متولی جلوگیری از این حرکت های غیرقانونی نیست اما همه باید تلاش کنیم این رفتارها کنار گذاشته شود. متاسفانه این طور وانمود می شود که موتورسوار لازم نیست قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کند ما باید رفتار غیرقانونی موتورسواران را به یک ضدارزش تبدیل کنیم و تا آنها  این کار را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر یکی از معضلات شهر تهران تعداد زیاد موتورسیکلت‌های کاربراتوری هستند که آلایندگی بالایی دارند که برای حل این مشکل همه دست اندرکاران شهر باید با شهرداری تهران همراهی کنند.

حناچی درباره کمبود ایستگاه های دوچرخه در شهر گفت: ایستگاه های دوچرخه توسط بخش خصوصی در حال اجرا و توسعه است. ما هفته گذشته پنجاهمین ایستگاه دوچرخه را افتتاح کردیم و تلاشمان توسعه این ایستگاه هاست البته به شرکتی که این سرویس را می دهد توصیه می کنم که هزینه های خود را پایین بیاورد و به مردم هم توصیه می کنم از این روش استقبال کنند.

وی درباره مناسب نبودن دوچرخه ها برای معلولان گفت: من دوچرخه مناسب سازی شده برای معلولان کمتر دیدم. امروز ما عزیزانی داشتیم که با یک پا با ما همراهی کردند و رکاب زدند اما به صورت کلی بحث مناسب سازی فضای شهری برای معلولان بسیار مهم است و این مسئولیت اجتماعی همه ماست که شهر را برای معلولان مناسب کنیم.  انشاءالله با کمک همه عزیزان این مسئله را تعقیب می کنیم.

حناچی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او خواست یک خبر خوب بدهد گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که خط 6 و 7 مترو به طور کامل راه اندازی شود و به زودی ایستگاه امام حسین از خط 6 افتتاح خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن این انتخابات نمی توان قطعی صحبت کرد، چون پنجمین دوره است که برگزار می شود و مصوبه دولت را هم دارد. در قانون اساسی انجمن های زیر مجموعه شورای شهر دیده شده است اما با این حال شهرداری تهران و شورای شهر تابع قانون هستند و اگر همه مسئولان ذیربط نظرشان این باشد که این انتخابات برگزار نشود، برگزار نمی کنیم اما در شرایط فعلی و با توجه به مصوبه دولت ما طبق برنامه انتخابات شورایاری ها را برگزار می کنیم.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار