مدیرپایگاه جهانی بم پیرامون خبر مبنی بر ورود لودر به ارگ قدیم گفت: سیستم پایگاه جهانی تاکنون بصورت امانی بوده و برای اولین بار کار به طور پیمانی انجام می شود که این موضوع نیز موجب نگرانی است زیرا سیستم پیمانی نباید در این گونه مجموعه های ارزشمند ورود کند.
کد خبر: ۷۶۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ 17 July 2019

به گزارش تابناک کرمان، محسن موحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه ها در زمان مدیریت قبلی پایگاه برای سیستم پیمانی تعریف شده بودند و طبق تعریف از قبل تعیین شده از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان قرارداد با پیمانکار بسته شده است.
وی اظهارداشت: طی نامه نگاری با اداره کل میراث فرهنگی کرمان عدم موافقیت خود را مبنی بر تغییر پروژه های تعریف شده و همچنین بستن قرارداد پیمانی اعلام کرده بودم و همچنین پروژه های جدیدی مانند سنگ فرش دور ارگ، بخشی از حصار ارگ و دیگر نقاط که در اولویت ما قرار داشت معرفی کردیم اما بدلیل اینکه تخصیص ها دیرهنگام صورت می گیرد و به صورت ۵۰ درصد است با تغییر این پروژه ها موافقت نشد.
موحدی ادامه داد: تلاش کردیم در این پروژه ها نظارت بر عهده پایگاه باشد و طی همین نظارت ها سعی شده تا هر جا که توسط پیمانکار خطایی صورت می گیرد ناظرین ما ورود کرده و اجازه انجام کار داده نمی شود.
مدیر پایگاه جهانی ارگ بم توضیح داد: پیمانکار مورد نظر که در قسمت کاروانسرای غرب و شرق ارگ قدیم و مدرسه میرزا نعیم در عامه نشین ارگ در حال فعالیت است جایی که نباید ورود می کرده کاروانسرای غرب و شرق بوده که نباید قسمتی از طاق نما و سقف کاروانسرا را تخریب می کرد که متاسفانه انجام شده و با ورود ناظرین ما جلوی پیش روی کار را گرفته شد.
وی بیان کرد: در مدرسه میرزا نعیم بخش هایی از آن بعد از زلزله مرمت شده بود و پیمانکار قسمت های فوقانی دیواری را که مربوط به یک یا دو سال قبل از زلزله سال ۸۲ ساخته شده بود تخریب کرده است.
مدیر پایگاه جهانی بم ادامه داد: ماهیت پیمانکاران با افرادی که به صورت امانی کار می کنند فرق دارد بدین صورت که پیمانکار براساس متراژ کار می کند اما کسی که امانی کار می کند مزد می گیرد.
موحدی خاطر نشان کرد: ورود لودر به ارگ قدیم ممنوع است و آوارهای ریخته شده توسط تراکتورهایی که خشت برای ما جابجا می کنند و با یک بیل مکانیکی کوچک از ارگ خارج شده اند.
وی تصریح کرد: بدلیل اتفاق صورت گرفته نشست شورای فنی با حضور تمام پیمانکاران برگزار شد و تذکرات لازم و ضوابط و قوانین به آنها اعلام گردید.
همچنین ناظرین و سرناظرها نیز مشخص شدند و طی بازدید از محل کار به صورت موقت به صورت گام به گام در مکان هایی که همه موارد ان مشخص است شروع شد تا مکان هایی که نیاز به مستندسازی و کاوش و تحقیق دارد در نشست های بعدی به آنها پرداخته شود و درخواست ورود هیات راهبردی جهت بازدید و نظارت بر کار پیمانکاران را داده ایم.
مدیرپایگاه جهانی بم گفت: ارگ قدیم بم هویت و آبروی شهر و کشور ما است و مسئولیت آن فقط بر عهده پایگاه جهانی نیست و در این خصوص باید تمام مسئولان و مردم ورود کنند.
شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار