مدیرکل بنیاد قزوین:
نقش شهیدان بابایی و لشگری در اعتلای انقلاب بی‌نظیر بود + یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری، 17 مرداد ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۷۶۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 20 July 2019

نقش شهیدان بابایی و لشگری در اعتلای انقلاب بی‌نظیر بود

 به گزارش تابناک قزوین،جلسه هماهنگی یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و نمایندگان ایثارگران در دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.
در این جلسه حقایق‌پور با اشاره به اینکه یادواره یاد شده 17 مرداد ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم تا یادواره فوق در شان و مقام والای این دو شهید بزرگوار برپا شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: بایستی محتوای اجرای برنامه‌ها در یادواره‌ی یاد شده کیفی‌سازی شود تا نقش این شهیدان در اعتلای انقلاب اسلامی بیشتر برای آحاد جامعه تبیین شود.
این مسوول گفت: اگر برنامه‌های فرهنگی با سبقه‌ی هنری عجین شود، جذابیت اجرای این برنامه‌ها ارتقا یافته و همین موجب افزایش تعداد مخاطبان خواهد شد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به قزوین مبنی بر اینکه "همه کشور شهدای بزرگی تقدیم کردند؛ اما چهره شهدا و برجستگان و ایثارگران قزوینی ممتاز است"، افزود: واقعا این شهر شهدایی همچون بابایی، لشگری، ابوترابی و رجایی تقدیم کرده که هر یک در حراست از ارزش‌های انقلاب تاثیرگذار بوده‌اند.
سیره‌ی شهیدان بابایی و لشگری تبیین شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به سیره‌ی شهید بابایی اشاره کرد و گفت: افزود: این شهید بزرگوار اولین سرتیپ شهید دفاع مقدس بوده و با ابتکارات نظامی بی‌نظیری که داشته در دوران جنگ، نیروی هوایی قدرتمند دشمنان را فلج و زمین‌گیر می‌کرد.
حقایق‌پور با بیان اینکه هر چقدر از رفتار و اخلاق شهید بابایی بگوئیم کم است، افزود: ایشان با تواضعی که در زندگی داشتند همواره یار و یاور مستحقان و نیازمندان جامعه بوده و همیشه از امکانات و وسایل شخصی خود به آنها اهدا می‌کرد.
وی به شهید خلبان حسین لشگری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار بیشترین اسارت را در رژیم بعث عراق داشته که رهبر فرزانه انقلاب لقب سیدالاسرا را به ایشان دادند، مطلب فوق بیانگر جایگاه والایی این شهید بزرگوار در دفاع از ارزش‌هاست.
دین‌مان را نسبت به شهدا ادا کنیم
حقایق‌پور با بیان اینکه همه‌ی شهدا برای ما ارزشمند هستند، افزود: در بین این شهدا، بابایی و لشگری از شهدای برجسته و ممتاز استان قزوین هستند که شخصیت ملی و فراملی دارند به همین دلیل ضروری است که آحاد جامعه جهت الگوبرداری بیشتر با سیره این بزرگواران آشنا شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید تلاش کنیم دین‌مان را نسبت به شهدا با برگزاری یادواره‌های مختلف و تبیین سیره‌ی آنها به قشرهای مختلف بویژه جوانان ادا کنیم که می‌طلبد در این راستا اقدامات موثری انجام دهیم.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: امروز این فرهنگ نیاز ضروری و اساسی جامعه است و بایستی مسوولان بیش از گذشته در اشاعه‌ی آن همت نمایند.
گفتنی است: در ادامه جلسه هر یک از نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ضمن اعلام آمادگی در برگزاری یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری، برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت اجرای باشکوه‌تر این مراسم ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار