مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: خط ۱۰ مترو تهران بطول ۴۱ کیلومتر از نمایشگاه بین‌المللی عبور می‌کند.
کد خبر: ۷۶۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام در مراسم امضای تفاهم نامه و همکاری مشترک در احداث ایستگاه نمایشگاه؛ میان این شرکت و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی گفت: براساس امضای تفاهم نامه میان این شرکت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مقرر شده است تا در طراحی خط ۱۰ مترو، ایستگاهی هم به نمایشگاه اختصاص داده شود.
وی افزود: براساس اسناد بالادستی، به جز ۷ خط فعلی مترو که در دست تکمیل است، ۴ خطر دیگر نیز برای تهران طراحی شده است تا براین اساس؛ شبکه متروی تهران به ۱۱ خط برسد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: با این اقدام تمامی مناطق ۲۲ گانه به شبکه مترو متصل می‌شوند، چرا که بر اساس طرح جامع؛ هر ۸۰۰ متر از نقاط شهر باید به خطوط شبکه حمل‌ونقل عمومی دسترسی داشته باشند.

امام با اشاره به مذاکراتی که با شرکت سهامی نمایشگاه های بین الملی ها انجام شده‌است، افزود: در راستای این مذاکرات در هیأت مدیره شرکت مترو نیز تصمیم گرفته شد تا راه اندازی ایستگاه نمایشگاه در اولویت کاری ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خط ۱۰ با ۴۱ کیلومتر طول، از محدوده بزرگراه شهید باقری شروع شده و با عبور از صدر و نیایش به ایستگاه نمایشگاه خواهد رسید، گفت: هدف شهرداری تهران این است که با همکاری سایر دست‌اندرکاران از جمله دولت و شورای اسلامی شهر تهران؛ در زمان مناسبی بتواند شبکه مترو را تکمیل کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به ضرورت اتصال نمایشگاه بین المللی به سیستم حمل و نقل مترو اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی، مجموعه‌ای متعلق به مردم تهران است و حق آنان است که بتوانند برای دسترسی آسان به این مجموعه، از مترو به عنوان یک سیستم حمل و نقل عمومی پاک استفاده کنند به همین دلیل حدود ۴ ماه پیش در جلسه‌ای با میزبانی شورای اسلامی شهر تهران این موضوع مطرح و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه سریعتر شهروندان این محدوده و سایر علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی از خدمات مترو برخوردار شوند، تصریح کرد: صنعت حمل و نقل ریلی جزو صنایع بسیار مهم و رو به رشد به شمار می آید که در این میان مترو به خاطر سرعت و کم هزینه بودن از جایگاه ویژه تری برخوردار است.

در ادامه این مراسم بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز گفت: نمایشگاه‌هایی مانند کتاب یا خودرو را که در این منطقه گره ترافیکی ایجاد می‌کرد را به شهر آفتاب واگذار کردیم و در راستای کاهش ترافیک در این محدوده نیز زمین لازم را در اختیار مترو قرار می‌دهیم تا در کنار سرمایه‌گذار خصوصی مشترک، هزینه‌های ایجاد این ایستگاه تامین شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: از چند ماه گذشته مذاکراتی با مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد تا برای ایجاد دسترسی مناسب شهروندان این منطقه و همچنین ارائه تسهیلات حمل و نقلی به بازدیدکنندگان نمایشگاهی، ایستگاه مترو در محل نمایشگاه‌های بین المللی احداث شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های احداث این ایستگاه و برخی تونل‌های مرتبط با آن را شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متقبل شده است، گفت: احداث این ایستگاه مترو و اتصال نمایشگاه بین المللی به سیستم حمل و نقل قطار شهری باعث می‌شود تا علاوه بر دسترسی آسان بازدیدکنندگان به نمایشگاه؛ شاهد روانسازی ترافیک در معابر بزرگراهی حاشیه نمایشگاه باشیم.

تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، شهرداری منطقه یک و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) منعقد شد تا بر اساس توافقات صورت‌گرفته، نمایشگاه بین المللی تهران به سیستم حمل و نقل مترو تهران متصل شود.

خط ۱۰ مترو تهران بیش از ۴۰ کیلومتر امتداد خواهد داشت.

این خط با بیشتر خطوط مترو تهران (خط ۱ و ۳ تا ۷) به غیر از خط ۲ مترو تهران، خط ۸ مترو تهران و خط ۹ مترو تهران تقاطع خواهد داشت.

این خط از ایستگاه مترو شهید بابایی در تقاطع بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه شهید باقری حوالی بوستان یاس فاطمی و انتهای شمالی توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران شروع و پس طی بزرگراه شهید بابایی به سمت غرب در ایستگاه متروی نوبنیاد با خط ۳ مترو تهران متقاطع، ادامه مسیر در بزرگراه صدر متقاطع با ایستگاه مترو شهید صدر از خط ۱ مترو تهران، عبور از بزرگراه مدرس، چهارراه پارک وی، بزرگراه شهید چمران، نمایشگاه بین‌المللی، میدان کاج، خیابان سرو، متقاطع با ایستگاه ابتدایی بخش غربی خط ۷ متروی تهران به نام ایستگاه مترو میدان کتاب (در حال احداث)، بلوار سیمون بولیوار، دانشگاه علوم و تحقیقات، متقاطع با ایستگاه ابتدایی توسعه غربی خط ۴ مترو تهران در ایستگاه مترو شهیدآبشناسان (در حال احداث) واقع در بلوار شاهین شمالی و بزرگراه آبشناسان، شهران و بلوار کوهسار، متقاطع با خط ۶ مترو تهران در ایستگاه مترو کوهسار (در حال احداث)، بزرگراه شهید همت، از حوالی بزرگراه آزادگان به بزرگراه شهید همدانی در محدوده منطقه ۲۲ متصل و در نهایت به ایستگاه مترو وردآورد از خط ۵ مترو تهران متصل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار