مدیر کل دفتر امورشهری و شوراها :
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها گفت:ماده صد قانون شهرداریها پاسخگوی نیازهای امروزی شهروندان نیست و باید اصلاح شود که مطالبه کارشناسان و دلسوزان این حوزه می باشد. ،
کد خبر: ۷۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 22 July 2019

ماده صد قانون شهرداریها پاسخگوی نیازهای امروزی شهروندان نیست

به گزارش تابناک قزوین ،صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در جلسه آموزشی کمسیون ماده صد که با حضور قضات دیوان عدالت اداری کشور،اعضای کمسیون ماده صد در شهرهای استان و شهرداران استان برگزار شد بیان کرد: در ماده صد قانون شهرداریها جریمه های ساختمانی تناسبی با قیمت واقعی ملک ندارد و همین امر انگیزه تخلف  ساختمانی را بیشتر می کند.
وی دار ادامه ضمن تاکید بر لزوم وحدت رویه در آراء کمسیون ماده صد در پرونده های مشابه افزود:بعضا در تعدادی از پرونده های مشابه آراءمتناقضی صادر میشود که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده که ما می توانیم با برگزاری دوره های آموزشی و مشورتی این موضوع را به حداقل برسانیم.
صالحی  در ادامه تصریح کرد: در تبصره 7 ماده صد این قانون ضمانت اجرایی ضعیفی پیش بینی شده است که متاسفانه همین امر نیز به درستی اجرایی نمیشود.همچنین عدم شفافیت ،عدم قاطعیت،عدم اجرای دقیق احکام ،وابستگی شهرداریها به درآمد ناپایدار را می توان از دیگر مشکلات این قانون برشمرد.
وی در پایان ضمن بیان مشکلات مدیران شهری در خصوص ماده صد و شهرسازی در شهرها ابراز امیدواری کرد با نگاه مثبت قانونگذار و اصلاح ماده مذکور  و تدوین قانونی جامع بتوانیم پاسخگوی نیاز امروزی شهر و شهروندان باشیم.
در پایان نیز بعد از بیانات قضات دیوان عدالت اداری کشور تعدادی از حاضرین در جلسه به بیان مشکلات مبتلابه این قانون در شهر های استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار