از زمان حضور دکتر دهبانی پور در ماه های پایانی کارش در این اداره کل که با هوایی شدن وی برای کاندیدا شدنش در انتخابات همراه بود تا ماجرای عجیب خانمی به نام "ماحوزی" و پس از آن جنگ و جدل های پشت پرده نمایندگان برای انتخاب مدیر کل و اخیرا هم با تنش های رسانه ای و فضای مجازی در مورد گزینه نهایی مدیر کلی ارشاد ، همه و همه این اداره کل را به اصطلاح با "هزار فتنه" مواجه کرده است!
کد خبر: ۷۶۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 23 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند سالی است که با شنیدن کلمه فتنه و فتنه گر ، بی برو برگرد اذهان به سمت اتفاقات سال 88 که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری رخد داد ، می رود. اینکه در انتخابات 88 چه گذشت و ناراضیان چه فکر می کردند و چگونه عمل کردند موضوع گزارش ما نیست اما اتفاقات سال 88 از جمله مواردی است که تاکنون همواره با کلیدواژه "فتنه" همراه بوده و به دلیل حضور برخی سیاسیون در جایگاه های مختلف مدیریت یا همراهی آن اعتراضات دچار تبعاتی شده اند که تاکنون هم ادامه دارد .
این روزها در کهگیلویه و بویراحمد صحبت از گزینه ای برای مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که با حواشی زیادی هم از همین ابتدا مواجه شده است ! مهمترین حاشیه مربوط به ارتباط این گزینه با اتفاقات سال 88 است . برخی اصولگرایان در کهگیلویه و بویراحمد با اعلام شدن نام "سید رضا توفیقی" چهره سرشناس اصلاح طلبان به عنوان جدی ترین گزینه تصدی این پست ، حملات و مواضع تند و پی در پی بر علیه وی اتخاذ می کنند و البته در طرف موافقان هم سعی شده که از ظرفیت اشخاص و رسانه ها در جهت کمک و حمایت از این چهره اصلاح طلب ، استفاده شود.
ماجرای مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی چند ماهی است که به حاشیه رفته است! از زمان حضور دکتر دهبانی پور در ماه های پایانی کارش در این اداره کل که با هوایی شدن وی برای کاندیدا شدنش در انتخابات همراه بود تا ماجرای عجیب خانمی به نام "ماحوزی" و پس از آن جنگ و جدل های پشت پرده نمایندگان برای انتخاب مدیر کل و اخیرا هم با تنش های رسانه ای و فضای مجازی در مورد گزینه نهایی مدیر کلی ارشاد ، همه و همه این اداره کل را به اصطلاح با "هزار فتنه" مواجه کرده است!
 
یک مدیر کل و هزار فتنه!
 
دهبانی و سودای نمایندگی!
سال گذشته و ماه های پایانی مدیریت دهبانی آنچنان این اداره کل بی سر و سامان شده بود که استاندار وقت بارها تذکراتی به دهبانی داده بود به گونه ای که در ماجرای مصاحبه پخش شده از زبان شهردار یاسوج بر علیه استاندار ، انتقادات تندی از طرف علی محمد احمدی (استاندار سابق) متوجه دهبانی پور شد و وی را به دلیل رها کردن نظارت و مدیریت بر این اداره کل ، به باد انتقاد گرفت. کار تا جایی پیش رفت که احتمال برکناری دهبانی پیش بینی می شد اما نهایتا با خویشتنداری های صورت گرفته بالاخره خود دهبانی استعفا داد و راهی مناطق گرمسیری استان شد تا فعالیت های انتخاباتی خود را با چسبیدن به اصلاح طلبان 4 شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، با فراغ بال آغاز کند.
 
یک مدیر کل و هزار فتنه!
 
تلاش های پشت پرده نمایندگان
اپس از رفتن دهبانی جنگ و جدل های پشت پرده نمایندگان برای جایگزینی دهبانی آغاز شد اما گویا استاندار هم که خود تصمیم نهایی اش را بر نماندن در کهگیلویه و بویراحمد ، گرفته بود ، اینبار چندان رضایت به گزینه های موجود در ارشاد نداد و به اصطلاح "تو روی" نمایندگان ایستاد و در پی امتحان کردن گزینه ها بر آمد و نمایندگان هم که وضعیت خود را در مقابل احمدی دست بالا نمی دیدند ، از کنار موضوع گذشتند و هیچ اقدامی انجام نداند یا اینکه نتوانستند انجام دهند و منتظر آینده شدند!
 
یک مدیر کل و هزار فتنه!
 
ماجرای عجیب ماحوزی!
شاید یکی از عجیب ترین اتفاقات سال های اخیر استان در مورد عزل و نصب ها مربوط به خانمی از استان بوشهر بود که برای مدیر کلی ارشاد استان کاندیدا بود و برای دیدار با استاندار به صورت عادی وارد استان شد و پس از دیدار با استاندار و پایان سفرش به ناگاه ، با ادبیاتی تند و عجیب وارد رسانه های استان شد!
ماجرای ماحوزی در کهگیلویه و بویراحمد تا مدت ها در رسانه ها برجسته بود ! اما نکته بسیار عجیب در ماجرای ماحوزی ، چگونگی دسترسی وی به رسانه ها و دلیل این کار بود ! چیزی که شائبه ها را در راه اندازی یک نوع فتنه گری از طرف برخی افراد ، افزایش داد!
برخی بر این اعتقاد هستند که تنها افراد اداره کل ارشاد استان از ماجرای حضور ماحوزی در کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با استاندار اطلاع داشتند و فرد یا افرادی در این حوزه با وصل کردن برخی رسانه های استان به ماحوزی سعی کردند انتقام سختی از حوزه استانداری و مدیر کل دفتر استاندار بگیرند که البته در این زمینه با مشخص شدن سوابق چالشی خانم ماحوزی در استان بوشهر ، ماجرای ماحوزی یا فتنه ماحوزی در کهگیلویه و بویراحمد هم بی نتیجه پایان یافت.
البته احتمالا در مورد برنامه ریزان ماجرای ماحوزی اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد!
 
یک مدیر کل و هزار فتنه!
 
انتخاب یک فتنه گر!
آخرین و جدیدترین حاشیه مرتبط با مدیر کلی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد مربوط به احتمال انتخاب "سید رضا توفیقی" از چهره های سرشناس اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد است که ریاست ستاد انتخاباتی رئیس جمهور فعلی را در زمان تبلیغات انتخابات بر عهده داشت.
پس از جدی شدن انتخاب سید رضا توفیقی برخی رسانه های اصولگرا و همچنین اشخاص و گروه های نزدیک به این طیف حملات تندی را متوجه این انتخاب کرده و با استفاده از ماجرای سال 88 سید رضا توفیقی را از عوامل اصلی فتنه آن سال معرفی می کنند و خواستار جلوگیری این انتصاب شده اند! البته در این بین برخی از موافقان سید رضا توفیقی هم بی کار ننشسته و سعی کرده اند با انتشار یادداشت ، مصاحبه و تحلیل از گزینه پیشنهادی برای اداره کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد حمایت کنند!
در مورد تایید یا رد صلاحیت سید رضا توفیقی به نظر می رسد مراکز استعلامی وجود دارند که برخی از این مراکز چندان توجهی به مباحث سیاسی ندارند و نباید داشته باشند ! و متناسب با عملکرد و سوابق قبلی افراد اعلام نظر می کنند که در صورت مماشات و ملاحظات سیاسی یا غیر واقعی (در رد صلاحیت یا تایید صلاحیت)، شرعا و قانونا مسئول هستند. پس نباید اینگونه باشد که گروه های فشار بتوانند بر نظر مراجع قانونی تاثیرگذار باشند لذا به نظر می رسد چنین جنجال هایی از طرف موافقان و مخالفان سید رضا توفیقی نوعی تصویه حساب سیاسی و گاهی شخصی است!
حال باید منتظر ماند و دید که اصولگرایان مخالف سید رضا موفق می شوند یا موافقان وی و البته این امکان هم وجود دارد با توجه به خبرهایی مبنی بر اکراه سید رضا در پذیرش این مسئولیت در ماه های قبل ،آیا  خود وی با دیدن چنین جنجال هایی در همین ابتدای کار ، عطای مدیر کلی را به لقایش می بخشد؟ ! هر چند برخی سیاسیون هم معتقدند که چنین تنش هایی با توجه به سابقه سیاسی وی طبیعی است و سید رضا توفیقی باید مانند یک سیاستمدار کار کشته در میدان کارزار بماند و کار کند البته این منوط به این نکته است که سید رضا توفیقی با توجه به سوابق کاری خود ، اطمینان داشته باشد که در این پست موفق است!
به هر جهت هم اکنون پست مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی به محلی برای فتنه های زیاد تبدیل شده است و اگر تکلیف آن به همین زودی ها روشن نشود مطمئنا ماجراهای دیگری در راه خواهد بود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ای بابا جمع کنید هر چه پیر پاتال هست تو دولت روحانی داره پست میگیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار