معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین:
معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد استان قزوین به همه تعهدات خود در اشتغال زایی و کاریابی عمل کرده و توانسته فضای شایسته را برای توانمندسازی مددجویان فراهم کند.
کد خبر: ۷۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 23 July 2019

کمیته امداد قزوین به همه تعهدات خود در ایجاد فرصتهای شغلی عمل کرده است

به گزارش تابناک قزوین ؛ سید مرتضی دهقانی محمدآبادی معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین در بازدید از چند طرح اشتغال زایی در آبیک که با حضور مدیرکل هدایت های شغلی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برگزار شد، بیان کرد: اشتغال زایی محور برنامه های کمیته امداد امام (ره) است چراکه همه حمایت های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است و یکی از کلیدی ترین راه های توانمندسازی، اشتغال است.

وی ادامه داد: طی سال ۹۷ با تلاش های انجام شده سه هزار و ۱۰۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شد، همچنین با تعامل با شرکت شهرک های صنعتی، دفاتر کاریابی و خیران کارآفرین تعداد ۵۵۹ نفر از کارجویان این نهاد در مراکز مختلف صنعتی و تولیدی مشغول به کار شده اند.

معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بررسی تحلیلی اشتغال ایجاد شده نشان می دهد که هزار و ۸۲۳ اشتغال از منابع قرض الحسنه اشتغال زایی بانکی(بند ب تبصره ۱۶)، ۸۵۳ فقره از منابع امدادی، ۲۱۲ فقره از منابع هم افزایی و ۲۱۳ فقره از محل توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است.

وی اعلام کرد: کمیته امداد استان قزوین به همه تعهدات خود در اشتغال زایی و کاریابی عمل کرده و توانسته فضای شایسته را برای توانمندسازی مددجویان فراهم کند.

دهقانی افزود: کارگروه اشتغال استان در حوزه آماری و اعلام پائین ترین انحراف در اجرای طرح های اشتغال و تسهیلات خوداشتغالی مطالب مختلفی را در موفقیت بالای طرح های اشتغال کمیته امداد اعلام کرده اند بنابراین عملکرد این نهاد برای همه به خوبی روشن است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی سال ۱۳۹۷ علیرغم وجود مشکلات و موانع اقتصادی با همراهی و معاضدت مسئولان دستگاه های اجرایی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها، منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری، منابع کمیته امداد و ...  پرداخت شده است.

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: همچنین تعداد سه هزار و ۹۱۴ نفر از مددجویان نیز با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، صنایع دستی و آموزشگاه های خصوصی و ... دوره آموزش های مقدماتی، مهارت آموزی و پایدارسازی طرح های اشتغال را گذرانده اند.

وی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) اجرای طرح های اشتغال را با محورهای مختلف اجرا می کند که یکی از این رویکردها بهره مندی کارفرمایان از بسته های تشویقی و تسهیلات قرض الحسنه است.

شایسته ذکر است که در این بازدید دو طرح دامداری و یک طرح عکاسی و خدماتی مورد بازدید قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار