رییس سازمان حج ایران
رییس سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که «عرفات» و «منا» برای حضور زائران ایرانی آماده است‌، گفت بین مسؤولان عربستانی ارائه‌دهنده خدمات به حجاج و سازمان های حج و عمره سایر کشورها دوگانگی و تعارضی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۶۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 23 July 2019

، علی رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در حاشیه بازدید از اقدامات صورت گرفته در «منا» و «عرفات» در گفت‌وگو با یک رسانه سعودی، یادآور شد: با توجه به مذاکرات طولانی که از سال گذشته میان سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج و عمره عربستان انجام و تفاهم نامه‌ای که میان دو طرف برای حج امضا شد، مقدمات برگزاری عملیات حج ۱۴۴۰ (1398) به صورت مناسب برنامه‌ریزی و فراهم شده است. با هماهنگی‌هایی که با کشور میزبان انجام شده هم اینک تمام مقدمات برای فراهم شدن محیطی مناسب برای وقوف حجاج ایرانی درمنا و عرفات پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

وی با بیان این‌که روند عملیات حج امسال بسیار خوب پیش رفته است، گفت: هم اکنون تمام تلاش‌ها متمرکز بر فراهم آوردن شرایط و محیطی مناسب برای وقوف همه حجاج بویژه حجاج ایرانی در عرفات در حال انجام است و موسسه مطوفین زائران ایرانی امور و کارهای لازم را در این راستا همچون نصب چادرها و کمک‌کننده‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ایستگاه‌های نقل ترددی و امکاناتی که برای تغذیه، تدارکات و خدمات بهداشتی و درمانی نیاز است، مستقر کرده و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه شده است.

او بیان کرد: امیدواریم با همکاری‌هایی که بین سازمان حج و زیارت و موسسه مطوفین ایرانی صورت گرفته بتوانیم به حجاج ایرانی، خدمات مناسب و در خور شأن در منطقه عرفات، مشعر و منا ارائه دهیم  و با همکاری‌هایی که در صحنه عمل ایجاد می‌شود شرایط بهتری برای همه حجاج بویژه زائران ایرانی داشته باشیم.

رشیدیان اظهار کرد: در زمان حج بین کسانی که مسؤولیت ارائه خدمات به حجاج را دارند اعم از موسسه مطوفین و نیز سازمان‌های حج و عمره کشورهای مختلف نه تنها دوعیت و  تعارضی وجود ندارد، بلکه وحدت و یکی بودن بر سیستم باید حاکم باشد.

ازهر ـ رییس هیات مدیره موسسه عربستانی مطوفین زائران ایرانی ـ در ادامه این مصاحبه، از مسؤولان و دست اندرکاران سازمان حج و زیارت ایرانی قدردانی کرد و گفت: پذیرایی و خدمت‌رسانی به حجاج بیت الله الحرام وظیفه و امانتی به دوش ما است که امیدواریم این خدمت‌رسانی رابه نحو احسن و باکیفیت عالی به انجام رسانیم.

وی افزود: در چندین جلسه با مسؤولان مربوطه در سازمان حج و زیارت نقاط ضعف و کمبودها بررسی و ارزیابی شد و به منظور ارتقا سطح خدمات و اهمیت سلامتی زائران بویژه با توجه به گرمای هوا ، برخی اقدامات در دستور کار قرار گرفت.

ازهر ادامه داد: با استفاده از تجارب گذشته اصلاحات و اقداماتی برای بهبود شرایط حضور زائران به هنگام وقوف انجام شده و در این راستا از چادرهای آلمانی پیشرفته برای زائران ایرانی استفاده شده و امکانات بیشتری در آن‌ها تعبیه شده از جمله تجهیز این چادرها به کولرهای مناسب و تهویه مطلوب که منجر به بهبود هوای درون چادرها می‌شود.

وی گفت: این خدمات نسبت به قبل شرایط بهتری دارد. امید است رضایت زائران را فراهم کرده و اعمال‌شان را در شرایط مطلوب‌تری به انجام برسانند.

بر اساس قوانین جاری عربستان، خدمات در مشاعرمقدس به حجاج  کشورهای اسلامی از طریق 6 موسسه مطوفین که زیر نظر وزارت حج عربستان فعالیت می‌کنند ارائه می‌شود. در این میان یک موسسه مستقل به عنوان موسسه مطوفین ایران خدمات رسانی به حجاج جمهوری اسلامی ایران را ارائه می‌دهد.
منبع:ایسنا

برچسب ها: حج ، زیارت ، منا ، عرفات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار