بیشترین تنوع فرهنگی در جهان هستند. نیویورک، لندن، آمستردام، سنگاپور و تورنتو از جمله شهرها با بیشترین تنوع مهاجران در سراسر دنیا به شمار می‌روند.
کد خبر: ۷۶۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 23 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایمنا:شهرهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که از نظر قومی دارای تنوع بالایی است هم‌چنین بعضی از آن‌ها به علت مهاجرت بسیاری از مردم کشورهای دیگر با هدف پیدا کردن کار یا سکونت دائمی دارای بیشترین تنوع فرهنگی در جهان هستند. نیویورک، لندن، آمستردام، سنگاپور و تورنتو از جمله شهرها با بیشترین تنوع مهاجران در سراسر دنیا به شمار می‌روند.

آمستردام

آمستردام، پایتخت کشور هلند با بیش از ۱۷۷ ملیت مختلف یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان از نظر فرهنگی به حساب می‌آید. مردم کشور اندونزی اولین کسانی بودند که در قرن بیستم و درست پس از اینکه هند شرقی هلند استقلال آن‌ها را سلب کرد به آمستردام مهاجرت کردند؛ هند شرقی هلند بخشی از مستعمرات هلند بود که پس از جنگ جهانی دوم به استقلال رسید و به اندونزی مدرن کنونی تبدیل شد.

پس از آن، در دهه ۱۹۶۰ مردم بسیاری از کشورهای مراکش، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه با هدف یافتن کار به این شهر مهاجرت کردند. امروزه بیش از ۵۰ درصد ساکنان آمستردام را مهاجران تشکیل می‌دهند.

نیویورک

به جرات می‌توان گفت که شهر نیویورک دارای متنوع‌ترین جمعیت در سیاره زمین است که میزبان بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار مهاجر از سراسر دنیاست. در این شهر بیش از ۸۰۰ زبان و لهجه وجود دارد.

ایالت نیویورک خود از پنج بخش تشکیل شده است که از بین آن‌ها منطقه کوئینز بیشترین تنوع فرهنگی را به خود اختصاص داده است. بیش از ۳۷ درصد از مردم نیویورک در خارج از ایالات متحده امریکا متولد شده‌اند. مردمی از کشورهای روسیه، هند، هائیتی، اکوادور، مکزیک، چین و جمهوری دومینیکن بیشترین تعداد مهاجران در شهر نیویورک به شمار می‌روند.

لندن

پایتخت انگلستان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای انگلیسی زبان جهان از تنوع قومی بسیار بالایی برخوردار است. این شهر به خاطر تنوع بالای فرهنگی و مردمی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان در نظر گرفته می‌شود.

اگرچه انگلیسی زبان رسمی شهر لندن به شمار می‌رود، با این حال مردم در این شهر به بیش از ۳۰۰ زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند. پس از نیویورک پایتخت انگلستان بیشترین تنوع فرهنگی جهان را به خود اختصاص داده است که بیش از ۳۷ درصد از کل جمعیت این شهر را مهاجرانی از تمام نقاط دنیا تشکیل داده‌اند.

سنگاپور

سنگاپور یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای جهان با تنوع ملیتی فراوان است که در آن مردم به چهار زبان رسمی تامیلی، ماندارین چینی، مالایی و انگلیسی صحبت می‌کنند. این شهر دارای جمعیتی حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که بیش از ۳۹ درصد از این جمعیت را مهاجران تشکیل می‌دهد.

 بسیاری از این افراد بیگانه با هدف اشتغال به سنگاپور مهاجرت کرده‌اند با این حال افراد زیادی نیز برای زندگی دائمی در این شهر ساکن شده‌اند. اغلب مهاجرانی که در سنگاپور زندگی می‌کنند اهل کشور چین (بیش از ۷۴ درصد از کل مهاجران به این شهر) هستند که پس از آن مردم هند (۹.۲درصد) و مالزیایی‌ها (۱۳.۴ درصد) بیشترین تعداد مهاجران این شهر را به خود اختصاص داده‌اند.

تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشور کانادا شناخته شده است، میزبان بیش از ۴۰ گروه قومی مختلف است. زبان اصلی مردم این شهر انگلیسی است با این حال ساکنان آن به بیش از ۱۶۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند. بیش از ۵۰ درصد ساکنان پایتخت انتاریو اصالت خارجی دارند.

بسیاری از ساکنان تورنتو از قاره‌های امریکا، آسیا، اروپا و افریقا به این شهر مهاجرت کرده‌اند. پیش‌بینی شده‌ است که هر سال تعداد ۱۰۰ هزار مهاجر به مرکز استان انتاریو سفر می‌کنند. تنوع قومی در تورنتو با توجه به نامگذاری محله‌های آن به جامائیکای کوچک، هند کوچک، ایتالیای کوچک، شهرک کره‌ای، شهرک یونانی و شهر چینی بیشتر به چشم می‌خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار