مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بی توجهی به ساختارهای فرهنگی و اجتماعی مهم ترین عامل توسعه نیافتگی و پدیده بیکاری در استان است.
کد خبر: ۷۶۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸ 23 July 2019
به گزارش تابناک ایلام ؛ شیرخانی  در جلسه پرسش و پاسخ احزاب، اصحاب رسانه و کارشناسان اظهار داشت :بنده اصلاح طلب هستم و افتخار بسیار بزرگی برای بنده است.
 
  وی یکی از بهترین مولفه های جامعه  مدنی  پرسش‌ و پاسخ از مسئولان دانست و افزود :  پرسش و پاسخ   ها جامعه را به سمت توسعه اهداف هدایت می کند .
 
شیرخانی  بیان داشت : بی توجهی به ساختارهای فرهنگی و اجتماعی مهم ترین عامل توسعه نیافتگی و پدیده بیکاری در استان است.
 
وی گفت: احزاب سیاسی و فعالان اجتماعی در توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور و استان باید ایفای نقش کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام عنوان داشت : تغییرات نگرشی حیطه رفتاری و فعالیت های کنشگران سیاسی و اجتماعی است.
 
وی تاکید کرد: که تکثر و تنوع ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار زیاد است و مباحث اجتماعی یکی از مهم ترین  ماموریت های وزارت کار می باشد .
 
شیرخانی با اشاره باینکه ایلام جزو 9 استان پیشرو در کاهش جمعیت بیکاران است بیان داشت : نرخ بیکاری در سال ۹۱ در استان ۱۹.۲ درصد بوده که سال ۹۸ این آمار به ۹.۳ درصد رسیده که در تلاشیم این آمار نیز با تدابیر و برنامه های مناسب و ایجاد اشتغال کاهش یابد.
 
 وی به ثبت 3100تعاونی در استان اشاره کرد افزود:از این تعداد 1600تعاونی در ایلام  فعال می باشند و بیش از 300هزار نفر از جمعیت استان نیز  عضو  این تعاونی هستند.
 
شیرخانی افزود: اگر در میان این تعداد تعاونی درصدی از آنها به وظایف خود  عمل کنند مطمئنا باری از روی دوش جامعه برداشته و  موجب بهبود  رونق تولید و فضای کسب و کار جامعه کارگری خواهد شد.
 
وی یادآور شد: نگاه ما به شرکت های تعاونی، حمایتی است و باید تعاونی های فعال را به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.
 
شیرخانی  بیان داشت : اگر از لحاظ اجتماعی خوب کار شود و کارفرمایان در حوزه کارگری به خوبی به وظایف خود عمل کنند قطعا در بحث کار و تعاون مشکلی وجود نخواهد داشت .
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون 179میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است افزود: 48 واحد کارگری مشکل دار در استان شناسایی شدند که بعد از پیگیری های استاندار و این اداره کل برگزاری جلسات متعدد به  5 واحد کاهش یافت.
 
وی با بیان اینکه هیات حل اختلاف تعاون مصداق کامل استقلال را دارند افزود: اگر اختلاف میان کارگر و کارفرما با صلح و سازش حل و فصل نشود، مرحله دوم باید طی شود که مراجعه به هیأت‌­های تشخیص و حل اختلاف است.
 
شیرخانی تاکید کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی با جمعیت 56 هزاری به عنوان بازوان و شریک اجتماعی، می توانند در راستای رفع مشکلات و  مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، مطالبه گرا باشند.
 
شیرخانی  با اشاره به پرداخت حقوق کارگران، جزء دیون ممتاز است  افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تمام پتانسیل خود جهت احیا واحدهای کارگری و شرکت های تعاونی استفاده خواهد کرد.
 
 شایان ذکر است :مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ایلام در جلسه پرسش و پاسخ احزاب، اصحاب رسانه و کارشناسان که به میزبانی حزب ندای ایرانیان برگزار شد به  سوالات تعدادی از حاضرین در جلسه  که از فعالین سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی و  رسانه ای استان  بودند، به صورت صریح پاسخ داد./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار