کد خبر: ۷۶۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ 23 July 2019

در حالی که حدود ۵ ماه از سیل خوزستان میگذرد ،مردم محله مال جانکی های شهرستان مسجد سلیمان بدلیل از بین رفتن تنها پل ارتباطی با جاده اصلی ،مجبورند هر روز صبح با تهیه سنگهای بزرگ وتخت از کوههای اطراف برای ساخت پلی کوچک ،مسیر عبور خود را با دستانی خسته هموار کنند .

این حکایت زندگی ساکنین محله مال جانکی های شهرستان مسجد سلیمان است که ۵ ماه پیش سیلاب تنها پلشان را با خود برده وآنها را با دره فاضلابی که عبور از آن با زحمت فراوان همراه است تنها گذاشته .

حالا آنها مجبورند برای عبور هر روزه خود وخانواده هایشان با احداث پلهای سنگی در مسیر فاضلاب خروشانی که از مناطق بالادست به پایین سرازیر میشود از دره ای عبور کنند که نه پلی بر روی آن است ونه راه دیگری برای عبور دارد .

اگرچه خرابی خانه ها مشکل مشترک همه ساکنین مسجد سلیمان است اما نبود پل ارتباطی برای ساکنین محله مال جانکی های این شهرستان بر مشکلات مردم ساکن در این منطقه افزوده است .

اهالی مال جانکی ها که عموما از اقشار کم درآمد جامعه محسوب میشوند، سختی احداث این پل را به دست جوانان محله،آسان تر از عبور کودکان وخانواده هایشان از روی این سنگهای لقی میدانند که مسیر عبورشان محسوب می شود.

افزایش حجم فاضلاب در این دره که این روزها با افزایش دبی آن بی شباهت به یک رودخانه خروشان نیست ،تردد ساکنین دراین منطقه را مشکل کرده ،آنها میگویند بارها وبارها مسئولین قول احداث این پل را به ما داده اند اما تا کنون خبری از ساخت آن نیست .آنها میگویند دفعات زیادی به فرمانداری وشهرداری هم مراجعه کردیم اما جواب دلگرم کننده ای نگرفتیم .

خطر سقوط کودکان در این رودخانه خروشان و آلوده ، انتقال انواع بیماری ها براثر نزدیکی خانه های مردم به این رودخانه روباز فاضلاب و بروز انواع بیماری های پوستی در میان اهالی منطقه تنها بخشی از مشکلاتی است که عبور روزانه از این رودخانه خطرناک برای ساکنین به ارمغان می آورد .

مردم صبور منطقه مال جانکی ها می گویند در چند ماه گذشته بر اثر این عبور نا ایمن مشکلات فراوانی برای ما وخانواده هایمان بوجود آمده که جبران آنها بسیار سخت است .

به هر حال مشکل احداث پل مال جانکی های مسجد سلیمان زخم خورده از زلزله هر چه هست باید زودتر رفع شود ،تا زحمت عبور روزانه مردم این منطقه از دره فاضلاب که حالا مشکل خرابی خانه هایشان هم به آن اضافه شده رفع گردد .

 

نبود پل مناسب ،دلیل تردد ساکنین یکی از محلات مسجد سلیمان از دره فاضلاب

 

نبود پل مناسب ،دلیل تردد ساکنین یکی از محلات مسجد سلیمان از دره فاضلاب

 

نبود پل مناسب ،دلیل تردد ساکنین یکی از محلات مسجد سلیمان از دره فاضلاب

 

نبود پل مناسب ،دلیل تردد ساکنین یکی از محلات مسجد سلیمان از دره فاضلاب

برچسب ها: مسجدسلیمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار