رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: عدم رعایت حق تقدم ۳۱ درصد علت سوانح رانندگی درون شهری ایلام را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۶۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 24 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهارداشت: براساس تجزیه و تحلیل مرکز آمار پلیس راهور استان از مجموع تصادفات به وقوع پیوسته در ۴ ماهه نخست امسال ۳۱ درصد به علت عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها و میادین روی داده است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب با ۳۴ درصد و ۳۱ درصد، بیشترین عوامل سوانح رانندگی در درون شهرهای استان را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: تقاطع‌های شهری همواره آبستن حوادث مرگبار بوده و دارای بیشترین پتانسیل برای رو در روی وسایل نقلیه عبوری می‌باشند.

کهزادی با اشاره به اینکه عدم رعایت حق تقدم جزء تخلفات حادثه ساز بیست گانه است که درصورت ارتکاب توسط رانندگان علاوه برجریمه نقدی دارای نمره منفی نیز است، افزود: تاکید پلیس بر این است که کاربران ترافیک با رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران، زمینه بروز سوانح را از بین ببرند تا شرایط نیز به سمتی پیش نرود که حتی پلیس با راننده متخلف برخورد قانونی را داشته باشد و رانندگان پلیس خود باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تصریح کرد: در ایام تابستان می‌طلبد رانندگان در طول روز به دلیل افزایش حجم ترافیک و حضور شهروندان در خیابان‌های مختلف،، توجه بیشتری را در هنگام رانندگی به جلو داشته باشند و با رعایت حق تقدم به نوعی عمل کنند که شاهد بروز سوانح ناگوار نباشیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار