مدیر کل بهزیستی ایلام:
مدیر کل بهزیستی ایلام از ثبت ۲۰۶ فقره کودک آزاری در یکسال گذشته توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 24 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی در همایش تخصصی کودک با ذکر اینکه از این شمار ۱۰۲ کودک دختر و ۱۰۴ کودک نیز پسر بوده است، افزود: ۵۱ نفر از کودکان آزار دیده زیر چهار سال بوده اند.

وی نوع آزار این کودکان را به ترتیب ۳۷ درصد جسمی، ۲۱ درصد عاطفی و ۴۱ درصد نیز غفلت و بی توجهی به کودکان عنوان کرد و گفت: ۸۷ درصد این کودکان از سوی پدر و درصد مابقی نیز از سوی مادر و سایر افراد آزار دیده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه ۳۷ درصد کودکان توسط افراد بالای ۴۰ سال آزار دیده اند، گفت: ۶۰ درصد آزار دهندگان این کودکان تحصیلات زیر راهنمایی و ۳۰ درصد نیز تحصیلات متوسطه داشته که بیانگر رابطه مستقیم میزان تحصیلات والدین با آزار کودکان است.

به گفته همتی، ۷۰ درصد آزار دهندگان کودک بیکار و مابقی نیز دارای شغل و خانه دار بوده اند.

وی علت آزار ۴۸ درصد این کودکان را اعتیاد، ۲۲ درصد پرخاشگری، ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی و ۱۰ درصد نیز مشکلات روانی اعلام کرد.

وی یکی از مشکلات موجود را کودک محوری نبودن برخی قوانین اعلام کرد و گفت: در این زمینه باید با اصلاحات لازم برخی قوانین در این زمینه اصلاح شوند.

وی در ادامه به فعالیت مرکز آموزشی حمایتی کودکان کار اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۴ کودک در این مرکز ساماندهی شده ست.

همتی با ذکر اینکه از مجموع این کودکان ۵۷ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۲۸ درصد راهنمایی و مابقی نیز متوسطه هستند گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته ۹۰ درصد این کودکان بین چهار تا هشت ساعت در روز کار کرده و درآمد روزانه آنها بالای ۳۵۰ هزار ریال است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار