نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: شورایاری ها اولین پله نردبان مردم سالاری در جامعه هستند و عبور از شوراها به معنی داشتن نگاه پارتی زانی به سیاست است که به هیچ عنوان در نظام اسلامی ایران جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۷۶۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد علی وکیلی شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ همیاران محلات در شهرری اظهار داشت: شورایاری ها موجب پاسخگویی مدیران شهری در حوزه های اجتماعی و شهری به مردم می شوند.

وی با بیان اینکه امروز حتی رای مردم نیز موجب مشروعیت نمایندگان در بخش های مختلف از جمله مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا نمی شود، افزود: اگر مسئولان در حوزه های مختلف پاسخگو نباشد، هیچ قدرتی مشروعیت نخواهد داشت.

وکیلی ادامه داد: لازمه پاسخگویی مسئولان در وهله اول مطالبه گری مردم است که شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین شورایاری ها ابزار مناسبی برای مطالبه گری مردم هستند.

وی با بیان اینکه شورایاری ها مقدمه شوراهای اسلامی شهر را تشکیل می دهند، گفت: این شورا موجب مطالبه گری مردم محلات از مدیران شهری و حاکمیت می شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نظام سیاسی باید طوری باشد تا هر کسی که توانایی و تخصص لازم را در انجام امور دارد از نردبان قدرت بدون هیچگونه مشکلی بالا رود و هر زمان هم نخواهد و یا نتواند از این پله ها بدون هیچ مشکلی پایین آید.

وی تصریح کرد: مردم سالاری این نیست که فرد با توسل به رانت و زور وارد قدرت شود، بلکه باید هر کسی در صورت داشتن صلاحیت و توانایی وارد حطیه سیاست شود.

وکیلی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی بیشتر دفاتر نمایندگان را در شهرهای مختلف استان تهران ایجاد کرده اند، افزود: این دفاتر کمک شایانی به نمایندگان مردم در مجلس برای پیدا کردن انواع مشکلات و معضلات کرده است.

وی یادآور شد: تعیین حریم شهرهایی مانند اسلامشهر و ری، شناسایی مشکلات زیست محیطی جنوب استان تهران به ویژه شهرستان ری و آسیب شناسی بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم استان تهران از طریق دفاتر نمایندگان و حضور مردم در آنها محقق شده است.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در انتخابات شورایاری های محلات تهران کاندایدا شده‌اند که ۵۳ درصد آنان را جوانان زیر ۴۰ سال و ۲۵ درصد نیز زنان تشکیل داده اند.

قرار است انتخابات شورایاری‌های شهر تهران روز جمعه ۴ مرداد ماه به طور الکترونیکی در محلات پایتخت برگزار شود.

همایش بزرگ همیاران محلات شهرری شامگاه سه شنبه با حضور تعدادی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان محلی در شهرری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار