امام جمعه قرچک گفت: این شهرستان نوپا از داشتن زیرساخت های اساسی بی‌بهره است.
کد خبر: ۷۶۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب قرچک با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران اظهارداشت: بارندگی‌های اول فصل امسال باعث ایجاد این تصور اشتباه بین مردم شده که در تابستان مشکلی به اسم کمبود آب وجود ندارد.
وی افزود: تأمین آب از منابع زیرزمینی، افزایش بی‌سابقه دمای هوا و به تبع آن افزایش بیش از حد مصرف آب باعث شده مشکلاتی در حوزه آب شهرستان در خصوص قطع و افت فشار آب به وجود آید.
خطیبی گفت: در کنار تأمین آب از منابع آب زیرزمینی روزانه ۲۶۶ لیتر بر ثانیه آب از محل حق‌آبه سد ماملو به شهرستان قرچک اختصاص یافته که این امر تا حدودی از مشکلات این شهرستان کاسته است.
خطیبی با اشاره به لزوم توجه ویژه به اجرای طرح فاضلاب شهری قرچک اظهارداشت:‌ هرچند اجرای این پروژه تا اوایل امسال با سرعت خوبی در حال پیگیری بود ولی اخیراً اجرای این طرح مهم به کندی پیش می‌رود و لازم است مسئولان آبفای استان برای تسریع در اجرای آن چاره اندیشی کنند.
فرماندار قرچک تصریح کرد: اجرای خط انتقال فاضلاب شهرستان تا شهرک صنعتی و روستاهای بخش مرکزی از خواسته های مسئولان این شهرستان است که امید می‌رود با نگاه ویژه مسئولان استانی محقق شود.
وی گفت: موضوع آبیاری فضای سبز قرچک با استفاده از چاه‌های متروک و خارج از مدار در دستور کار کمیته فضای سبز و شهرداری قرار دارد هر چند که طی هفته های اخیر در اوج مصرف آب، کار آبیاری فضای سبز با آب خام صورت نمی‌گیرد.
قرچک از زیرساخت‌های اساسی بی‌بهره است
امام جمعه قرچک نیز در این جلسه گفت: این شهرستان نوپا از داشتن زیرساخت های اساسی بی‌بهره است.
حجت الاسلام حجت‌الله اسماعیلی افزود: مشکل کمبود و افت فشار آب در روزهای اخیر با حرکت جهادی، صبر و همکاری مردم رفع شده ولی برای بلندمدت، رفع این مشکل به چاره اندیشی مسئولان نیاز دارد.
کمبود آب قرچک با اختصاص قدرالسهم رفع شد
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران نیز در این جلسه گفت: در روزهایی که مشکل افت فشار آب در قرچک صورت گرفت، تلاش شد با اختصاص قدرالسهم تهران از سد ماملو، وضعیت آب شرب در جنوب شرق تهران پایدار شود.
علیرضا کارگری افزود: قدرالسهم قرچک از سد ماملو ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه است که در روزهای گرم تابستان این میزان تا ۲۶۶ لیتر بر ثانیه نیز افزایش یافت.
وی اظهارداشت: در حوزه آبرسانی از سدماملو، اقدامات موثری در حوزه جنوب شرق تهران صورت گرفته و به‌زودی خط انتقال آب سد ماملو به منطقه باقرآباد قرچک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار