به منظور پیشگیری از گرد و غبار؛
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: پیگیری‌های لازم در فعال شدن کانون‌های جدید گردوغبار در استان اصفهان با همکاری اداره کل محیط زیست، هواشناسی و منابع طبیعی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۶۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 24 July 2019

منصور شیشه فروش با بیان اینکه فعال شدن کانون‌های جدید گرد و غبار در اصفهان در اثر سیلاب بهاره بوده گفت: به نوعی رسوبات باقی مانده در اثر خشکی هوا به کانون‌های جدید گردوغبار تبدیل شده این در حالی است که با پیمایش منطقه‌ای توسط تیم‌هایی از اداره محیط زیست و منابع طبیعی در هر شهرستان و رایزنی با استان‌های همجوار که کویر مشترک با استان اصفهان دارند در تلاش هستیم تا در طی برنامه ریزی های کوتاه و بلندمدت برای این مساله چاره اندیشیده شود.

 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران اصفهان سال گذشته در جهت بیابان زدایی 500 هکتار عملیات مالچ پاشی و هزار هکتار نهال کاری در سطح استان اصفهان صورت گرفته است.

او اضافه کرد: امسال سه هزار هکتار نهال کاری و هزار هکتار مالچ پاشی در مناطق مختلف در سطح استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به وزش بادهای شرقی و شمال شرقی به طرف مرکز وغرب استان اصفهان تصریح کرد: در تابستان امسال در دو نوبت شاهد فعال شدن کانون‌های گردوغبار در سطح استان اصفهان بودیم که غلظت آلاینده‌ها را بیش از اندازه مجاز افزایش داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار