در صحن علنی این هفته شورای اسلامی شهر اراک
طرح چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی عملياتی پنج ساله شهرداری موسوم به ۱۴۲۰ در صحن علنی شورای شهر که روز شنبه ۲۹ تیر ماه ۹۸ با حضور رییس و اعضای شورا و شهردار اراک برگزار شد ،به تصويب رسيد.
کد خبر: ۷۶۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 24 July 2019

 

خانمحمدی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک در خصوص طرح چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهرداری گفت:شهر اراک برای حركت در مسير پيشرفت بيش از هر چيز به يک نقشه راه نياز دارد، بنابراين يكی از مباحث كليدی برای این مهم تدوین برنامه راهبردی شهر بر اساس و مبنای چشم انداز ۲۰ ساله بوده است.

وی در ادامه تاکید نمود: جهت تبيين طرح چشم انداز و برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهرداری اراک، برنامه ها و اسناد بالا دستی از جمله طرح هاي آمايش سرزمين و جامع شهر مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین طی برگزاری جلسات متعدد و کارگروه های شش گانه مالی و اقتصادی، محیط زیست، خدمات شهری و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی وخدمات مدیریتی، نظر شخصيت های دانشگاهی و خبره اخذ شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک انعطاف پذيری را از جمله مشخصه های بارز اين طرح عنوان کرد و تصریح کرد: طرح چشم انداز و برنامه راهبردی عملیاتی ممکن است ، که هر سال بر اساس شرايط زمانی و بودجه هايي كه در اختيار شهرداري قرار دارد و بر حسب اولويت هايی كه در شهر وجود دارد، دچار تغيير و تحول شود.

خانمحمدی در ادامه گفت: بر حسب بودجه های پايداری كه در شهر وجود دارد، هر چه اين برنامه ها دقيق تر باشد مسیر اجرایی شدن آسان تر و به راحتی می توان سير توسعه شهر را ترسيم كرد، همچنین با مشخص شدن نقاط ضعف و قدرت طرح، زمينه برای توزيع عادلانه منابع و امكانات در راستای رفع محروميت زدايی فراهم می شود.

وی همچنین در خصوص طرح چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری نیز بیان داشت:اراک ۱۴۲۰،شهری است برای خوب‌ زیستن که در راستای آسایش و رفاه شهروندانش گام بر می‌دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک یادآور شد، نمود عینی شهری انسان ‌محور و دسترس‌ پذیر مبتنی بر حمل ‌و ‌نقلی کارا با بافت مرکزی حافظ میراث تاریخی و پذیرای تجدد ، کلانشهری فرح‌ بخش، سالم و سبز، شهری یادگیرنده با شهروندانی آگاه و مسوول، شهری با اقتصادی کارآ فرین و خلاق در حوزه صنایع رقابتی ، بازرگانی، پزشکی، علم و فناوری و گردشگری چند کارکردی مبتنی بر موقعیت استراتژیک شهر به ‌عنوان پیوندگاه مرکز به غرب و جنوب کشور، شهری برخوردار از مدیریتی هوشمند ، مشارکتی و دانش‌ محور با منابعی پایدار و امنیتی بی ‌‌همتا در سطح ملی را از جمله افق های پیش بینی شده برای شهر اراک در طرح چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار