معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در ایلام، 28 نفر به «تب مالت دچار شدند، که این آمار نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است.
کد خبر: ۷۶۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 27 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ راضی ناصری فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: تعداد موارد انسانی ابتلا به تب مالت از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان ایلام ۲۸ مورد است که این تعداد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد مبتلایان به تب مالت در استان از سال ۹۳ تا ۹۷ به ترتیب ۱۵۳، ۱۳۹، ۱۰۹ ،۱۲۹ و ۹۴ نفر بوده و بیشترین  بیماران مربوط به شهرستان چرداول است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت: آموزش زنان روستایی و جامعه عشایری یکی از مهمترین برنامه‌های مرکز بهداشت استان برای پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری تب مالت است.

ناصری فر بیان داشت: مصرف کنندگان شیر محلی باید این فرآورده دامی را به مدت پنج دقیقه بعد از اینکه شیر به نقطه جوش رسید، بجوشانند و سپس استفاده کنند.

وی یادآور شد: بیماری تب مالت یا بروسلوز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود؛ باکتری بروسلا که مسبب این بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران را مبتلا می‌سازد.

وی ادامه داد: این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه است.

به گفته ناصری فر ایلام در کشور از لحاظ شیوع و ابتلا به بیماری تب مالت از استان‌های متوسط  است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار