نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل ایران و گروه ۱+۴ در وین پایتخت اتریش آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 28 July 2019

 

نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین) و نمایندهاتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارند.

عراقچی پیش از این نشست‌های دوجانبه‌ای با اشمید و نمایندگان روسیه و چین داشت.

سید عباس عراقچی پیش از برگزاری این نشست در گفت‌وگویی به تحولات یک ماه اخیر و پس از برگزاری نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام در هفتم تیرماه و در سطح معاونان اشاره کرد از جمله عملیاتی شدن کاهش تعهدات ایران، رجوع آمریکا به شورای حکام آژانس، توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل طارق توسط نیروی دریایی انگلیس و... و افزود: توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل طارق از نظر ما نقض برجام به حساب می‌آید و نباید کشورهای عضو برجام هیچ مانعی در راه صادرات نفت ایران ایجاد کنند و این خلاف برجام است.

معاون وزیر خارجه با ذکر این نکته که ما و کشورهای اروپایی متقاضی این جلسه (نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام) بودیم و نتیجه این شد که جلسه فوق العاده‌ای دیگری داشته باشیم که امروز برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این نشست به شکایات و نکاتی که طرفین از هم دارند رسیدگی خواهد شد.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرا نیز عنوان کرد: این موضوع هنوز در دستورکار است و امیدواریم بتوانیم سریع‌تر یک دستورکار ملموس و تعیین کننده و نتایج روشن برای جلسه وزرا را آماده کنیم. خواهان جلسه نمایشی و گرفتن عکس نیستیم و خواهان جلسه‌ای هستیم که دارای نتایج روشن باشد.

وی گفت که یکی از موضوعات جلسه امروز بحث و تصمیم گیری درباره جلسه وزرای خارجه دستورکار آن و نتیجه آن خواهد بود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز دیروز شنبه پنجم مرداد ماه در اظهاراتی «اینستکس» و «راکتور آب سنگین اراک» را از موضوعاتی برشمرده بود که قرار است در نشست امروز درباره آن بحث و تبادل نظر شود.

نشست پیشین کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان هفتم تیر ماه در وین برگزار و در پایان بیانیه‌ای 9 بندی صادر شد.

منبع: فارس
برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار