معاون میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی، مذهبی امامزاده سلطان علاء‌الدین آوج توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 29 July 2019

آغاز پروژه ساماندهی و مرمت امامزاده سلطان علاء الدین

 به گزارش تابناک قزوین دکتر امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: امامزاده سلطان علاء الدین واقع در۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج روستای علاء الدین، از آثار ارزشمند مربوط به دوره صفویه است که به منظور حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی، مذهبی و جلوگیری از تخریب و وارد آمدن آسیب بیشتر به بخش‌های مختلف آن پروژه ساماندهی و مرمت این بنا از اواخر تیر ماه توسط این اداره کل آغاز شد.

ارجمند اظهار داشت: در پروژه مرمت این بنای تاریخی اقدام‌هایی چون بازسازی کف سکوها و پله‌های اطراف بنا شامل تخلیه بندهای قدیمی و بندکشی مجدد و برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد، بازبینی، پاکسازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت، ساخت و نصب پنجره ها مطابق با الگوی قدیمی، اصلاح ناودان‌ها و اجرای مجدد آنها تحت نظارت کارشناسان مرمت در حال انجام است.

شایان ذکر است: امامزاده سلطان علاء الدین در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است. ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که پلان چلیپایی آن را چهار اتاق کوچک کامل می‌کند . این بنا در تاریخ ۹۸/۷/۷ با شماره ۲۱۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار