مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به آمادگی این فرودگاه برای انجام پروازهای مسافری، گفت: امکان انجام پروازهای ایرتاکسی و آمبولانسی نیز وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 30 July 2019

نادر ثناگو مطلق با اشاره به اینکه در جلسه هیئت دولت مجوز فعالیت پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی پیام رسما تایید شده است، اظهار کرد: از حدود ۱۰ سال گذشته موضوع انجام این پروازها در فرودگاه پیام در دستور کار قرار داده شد که طی سفر پیشین رئیس جمهوری به استان البرز و همچنین بازدیدهایی که مسئولان مختلف از استان داشته اند این موضوع جزو مطالباتی بوده که پیگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری های خوبی که در سطح وزارت ارتباطات برای راه اندازی پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی پیام دنبال شده است، گفت: مالکیت این فرودگاه با مجموعه وزارت ارتباطات است.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام با تاکید بر اینکه رفع ایرادات فرودگاه به منظور انجام پروازهای مسافری که مدنظر سازمان هواپیمایی بود دو سال به طول انجامید، گفت: در این قالب ۲۸۰ ایراد عمومی و ۷۵ ایراد خاص فنی مطرح شده بود که اقدامات لازم برای رفع آن صورت گرفت، به عنوان نمونه عملیات تراش و روکش باند فرودگاه انجام شد و تجهیزات ناوبری برج را دریافت کردیم.  

ثناگومطلق با تاکید بر عزم جدی وزارت ارتباطات و مسئولان استانی برای انجام پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی پیام، افزود: برای انجام این مهم همه دستگاه ها پای کار آمدند و اقداماتی مانند اصلاح جاده دسترسی به فرودگاه در کنار تامین روشنایی مسیر و دیگر موارد انجام شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت ساماندهی مرکز دفن زباله (حلقه دره) که در نزدیکی فرودگاه پیام قرار دارد، گفت: امیدواریم از سوی شهرداری کرج هرچه سریعتر اقدامات لازم برای مکانیزه شدن سیستم آنجا و یا جابجایی این محل دفن زباله به محل دیگری انجام شود.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام به حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ در فرودگاه فتح اشاره کرد و گفت: پس از این حادثه طبیعی بود که نگرانی هایی بابت انجام پروازهای مسافری فرودگاه پیام ایجاد شود. موضوع توسط تیم های کارشناسی بررسی شد و طبق نتایج به دست آمده وزیر راه گزارشی را به هیئت دولت ارائه کرد که سقوط هواپیما در فرودگاه فتح مرتبط به فرودگاه پیام و توانایی های زیرساختی آن نبوده است.

ثناگومطلق با تاکید بر اینکه وضعیت باند دو فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اقدامات لازم مانند نشانه گذاری باند فرودگاه فتح برای بالا بردن دقت و تشخیص در زمان فرود پروازها عملیاتی شد و بدین منظور نظام نامه هایی تنظیم شد که این اقدامات حتما عملیاتی شود.

وی با اشاره به بروز کردن سامانه هواشناسی و هوانوردی فرودگاه بین المللی پیام که به تازگی انجام شده است، گفت: چندی پیش وزرای راه و ارتباطات از فرودگاه پیام بازدید کردند. در این بازدید رفع مشکلات فنی بررسی و به سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام با تاکید بر اینکه در نهایت موضوع دریافت جواز پروازهای مسافری در جلسه هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید، افزود: پروازهای کارگو و آموزشی در این فرودگاه در گذشته انجام می شده است.

ثناگومطلق بیان کرد: به زودی شاهد از سرگیری مجدد پروازهای مسافری فرودگاه پیام در مسیر خطوط هوایی کرج - مشهد و کرج - کیش خواهیم بود، همچنین توسعه پروازهای مسافری در دستور کار خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان البرز از جمله تراکم جمعیت که بر توسعه اقتصادی فرودگاه تاثیرگذار است، گفت: به یقین در بازه زمانی کوتاه ظرفیت کافی برای توسعه پروازها را به دست می آوریم.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به اینکه فرودگاه پیام توانایی انجام پروازهای خاص را نیز دارد، گفت: در قالب این پروازها، بخش های هوانوردی عمومی،جابجایی تعداد کم مسافر و یا انجام پروازهای ایرتاکسی و آمبولانسی لحاظ می شود، این آمادگی را داریم که برای انجام این پروازها پیشقدم شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار