رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان وسیله نقلیه الزامیست گفت: کمربند ایمنی مهمترین عامل تضمین کننده در پیشگیری از کاهش آسیب و صدمات جانی و مرگ و میر در حوادث و تصادفات رانندگی است.
کد خبر: ۷۶۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 30 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده  اظهار داشت: بستن کمربند ایمنی خصوصاً در جاده های برون شهری که سرعت خودروها بیشتر است امری ضروری بوده و دیگر یک توصیه انضباطی و فرهنگی نیست و چون پای جان انسان در میان است یک تضمین کننده جانی و حیاتی است .

وی یادآورشد: آمار ها حاکی از آن است که مهمترین علت نبستن کمربند ایمنی ، آگاهی نداشتن گروه های مختلف مردم از خطرات مربوط به آن است .

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با وجود خطرات ناشی از نبستن کمربند ایمنی ، هنوز بستن این ابزار ایمنی ، با وجود تذکرات و اعمال جریمه ، آن چنان که باید به یک عادت تبدیل نشده و گاهاً به دلیل ترس از جریمه از سوی پلیس است.

همتی زاده گفت : استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان وسیله نقلیه امری ضروری و حیاتی است و رانندگان قانونمدار باید جهت سلامتی خود و سرنشینان بستن کمربند ایمنی را جدی گرفته و قبل از حرکت کمربند ایمنی خود را ببندند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار