دومین بانک شیر مادر کشور در بیمارستان حضرت زینب شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۷۶۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 31 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بانک شیر مادر در بیمارستان حضرت زینب، گفت: به کمک شیر‌های اهدایی مادران به این بانک، نوزادان محروم از شیر مادر به ویژه نوزادان نارس که در بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) بستری هستند از این موهبت الهی بهره مند می‌شوند.
دکتر علیرضا رئیسی به اهمیت شیر مادر در ایمن سازی و پیشگیری از بیماری‌های عفونی و گوارشی در نوزادان اشاره کرد و گفت: راه اندازی بانک شیر مادر در بیمارستان به منزله وجود داروخانه‌ای قوی برای نوزادان نیارمند به مراقبت‌های ویژه است.
وی با بیان اینکه بسیاری از نوزادان در کشور نارس و یا با وزن کم متولد می‌شوند و نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان دارند افزود: این نوزادان با سرم درمانی تغذیه می‌شوند، اما با ایجاد بانک شیر مادر علاوه بر بهره مندی این نوزادان از فواید تغذیه با شیر مادر، زمینه بهبودی سریعتر و سلامت این نوزادان را فراهم می‌کند.
دکتر رئیسی مهمترین ویژگی بانک شیر مادر در بیمارستان حضرت زینب شیراز را راه اندازی مرکز مشاوره شیردهی در این مجموعه برشمرد و گفت: این اقدام می‌تواند الگوی مناسبی برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشد.
دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه اندازی بانک شیر مادر را گامی در راستای ارتقای سلامت نوزادان برشمرد و گفت: تغذیه با شیر مادر به ویژه در ساعات اولیه پس از تولد کاهش مرگ و میر نوزادان را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای شیر مادر وجود ندارد، اظهارداشت: بهره مندی نوزادان از مهر مادر و شیر مادر، تضمین کننده سلامت جامعه خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بانک شیر مادر با صرف هزینه در بیمارستان حضرت زینب شیراز راه اندازی شده است.
دکتر بهادر افزود: مادرانی که فرزند شیرخوار دارند و می‌توانند با مراجعه به این بانک برای اهدا شیر مازاد بر نیاز فرزند خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: کارشناسان این بانک، ضمن راهنمایی مادران نسبت به انجام آزمایش‌های لازم برای تایید سلامت و کیفیت شیر اهدایی اقدام می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ماداران اهدا کننده تنها برای بار نخست نیاز به مراجعه حضوری به بانک شیر مادر دارند و در دفعات بعد می‌توانند این کار را در منزل به کمک ظرف‌های مخصوص انجام دهند.
بهادر ادامه داد: در این بانک به کمک تجهیزات آزمایشگاهی و پاستوریزاسیون کیفیت شیر‌های اهدایی کنترل و در دمای حدود ۲۰- درجه فریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار