دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف درخواستی رسمی برای پیوستن به آنچه آمریکا ماموریت دریایی در تنگه هرمز می‌خواند، دریافت نکرده است.
کد خبر: ۷۶۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 31 July 2019

 

تابناک / به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) گفت که هیچ درخواست رسمی برای کمک نظامی این ائتلاف به ماموریت دریایی در تنگه هرمز ارائه نشده است.

مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به صطلاح محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس یک ماموریت نظامی در این منطقه با مشارکت کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

در این میان، انگلیس نیز اعلام کرده است که با کمک سایر کشورهای اروپایی قصد دارد در تنگه هرمز یک نیروی دریایی ایجاد کند تا از کشتی‌های تجاری هنگام عبور از این آبراه حیاتی محافظت کند.

این در حالی است که این کشور خود نزدیک به یک ماه پیش در اقدامی غیرقانونی یک ابر نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده است، توقیف کرد و تاکنون نیز مبادرت به آزادی آن نکرده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تنگه هرمز ، ناتو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار