وزیر بهداشت گفت: مرزنشینان مرفه و برخوردار مهم ترین حافظان امنیت مرزها هستند و وقتی مرزنشینان ما در رفاه باشند، بالاترین امنیت را در مرزها خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۶۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 03 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، سعید نمکی وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان قدس پاوه گفت: کاهش مرگ و میر زنان و کودکان و کاهش بیماری های واگیر از جمله این دستاوردها است همچنین حرکت های خوبی در زمینه کاهش بیماریهای غیرواگیر در کشور صورت گرفته است.



وی بیان کرد: در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون همه همکاری موثری داشتند و این طرح یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه سلامت محسوب می شود.


نمکی افزود: پیام تبریک دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به رهبر معظم انقلاب در خصوص این دستاورد، نشانه بزرگی این طرح در اوج تحریم ها دانست.


وی گفت: طرح تحول نظام سلامت در مرحله اول شامل توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی، کاهش پرداختی از جیب مردم و رسیدگی به بیماران صعب العلاج بود اما در مرحله دوم این طرح تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری و نیز توسعه زیرساخت ها در مناطق کمتر برخوردار برای ما حائز اهمیت و در اولویت است.


نمکی ادامه داد: برای توسعه عدالت در سلامت باید بیشترین سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار صورت گیرد مرزنشینان مرفه و برخوردار مهم ترین حافظان امنیت مرزها هستند و وقتی مرزنشینان ما در رفاه باشند، بالاترین امنیت را در مرزها خواهیم داشت.


وی گفت: تامین سی تی اسکن را یکی از این خواسته ها بود که این دستگاه در اسرع وقت برای بیمارستان پاوه ارسال می شود همچنین تامین نیروی متخصص و نیروی انسانی برای تکمیل کادر بیمارستان پاوه در دستور کار قرار می گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار