شهرستان دهلران از شهرستانهای جنوبی و گرمسیری استان ایلام است که دمای هوای آن تا 53 درجه به ثبت رسیده است به طوری که در یک ماه گذشته گرمای مستمر آن سبب شده که نام دهلران تیتر یک همه رسانه ها داخلی وخارجی باشد .
کد خبر: ۷۶۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 03 August 2019

تابناک ایلام ، مجتبی  کاور :: گرمای بالای 50درجه در شهرستان دهلران سبب شد که در دور دوم سفرهای دولت نهم به استان ایلام ، مصوبه‌‌ای را برای تغییر تعرفه برق مصرفی از شش ماه گرمسیری به 9 ماه تصویب برسد واین مصوبه شادمانی مردم حوزه جنوب به خصوص شهرستان دهلران را در پی داشت.

چرا که گرمای هوای این شهرستان باعث شده بیشتر مردم از کولر گازی استفاده کنند وهمین امر سبب شده بود شهروندان علاوه بر تحمل گرما هزینه های سنگین و سرسام آور قبوض برق را پرداخت کنند ولی با تغییر تعرفه و اجرایی شدن آن نحوه محاسبه برق مصرفی این شهرستان به 9 ماه افزایش پیدا کرد و ثاثیر فراوانی در کاهش هزینه های برق مصرفی مردم ایجاد کرد.

هوای داغ وگرمای بی سابقه سال جاری سبب شده اکثر مردم دهلران خانه نشین شوند امام صدور قبوض میلیونی مصرف برق باعث شده که شهروندان شوکه شوند گویا شهروندان علاوه بر تحمل گرما بالای 50درجه باید برای پرداخت قبوض میلیونی خود به دنبال دریافت تسهیلات بانکی باشند چرا که در شرایط کنونی جامعه که تورم ، بیکاری ، فقرآن بیش از گذشته پررنگ شده است خارج از توان خانواده هایی است که نان شب خود را تا دریافت یارانه از نانوایی ها قرض می کنند .

 

آقایان مسئول ! عدم توجه واز طرفی افزایش هزینه های خانوار در شهرستان بدون امکانات بیشتر از حقوق ومستمری که شما به آنها پرداخت می کنید چرا که در ایام تابستان بدون شک هر خانواده در این شهر مرزی بالای 9میلیون ریال صرف سیستم های سرمایشی خود می کنند که این هزینه در هیچ کجای حقوق ومزایای آنها دیده نشده است

آقای وزیر نیرو !صدور قبوض میلیونی در شهرستان دهلران به تریبون نماز جمعه شهرستان دهلران کشیده شده است و سید محسین موسوی امام جمعه این شهرستان در خطیب نمازجمعه روز گذشته خود از شما درخواست کرده است باتوجه به اینکه دهلران گرمترین شهر کشور است تعرفه ویژه ای اعمال کنید وصدور قبوض میلیونی زیبنده مردم نیست. لطفا افزایش پلکانی مصرف برق درقبوض مردم این شهرستان را متوقف کنید چرا که این مردم توان پرداخت قبوض را ندارند !

آقای وزیر کشور ! در نامه اخیر شما تنها ۴ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که پیش از این بدلیل شرایط خاص دمای هوا، با تغییر ساعات کار در آن استان ها موافقت شده است، در سایر استان ها بمنظور حفظ کیفیت ارائه خدمت به مردم و مراجعان، هرگونه تغییر در ساعت کار ادارات، را ممنوع کردید پس فلسفه صدور قبوض میلیونی برای شهروندان دهلرانی که نه کارخانه تولیدی در خانه دارند ونه آقازاده هستند که لاکچری زندگی کنند برای چیست ؟ غیر از گرمای بالای 50درجه ؟!

ای کاش مسئولان ارشد کشور و وزرای کشور ونیرو تنها برای چندروز همراه با خانواده خود در شهرستان دهلران اسکان پیدا کنند که از نزدیک رنج ومشکلات مردم مرز دار بدون مزد و امکانات را از نزدیک لمس کنند تا بهتر تصمیم بگیرند و شرایط آب هوایی وگرمای بالای 50 درجه این شهرستان را با مرکز استان ودیگر استانهای بهره مند مقایسه نکنند

امید است استاندار ایلام که همواره برای توسعه استان واز طرفی حل مشکلات مردم در دوران تصدی خود به صورت شبانه روز در تلاش است موضوع صدور قبوض میلیونی که پرداخت آنها خارج از توان شهروندان است را بررسی وزمینه برای ارائه خدمات ویژه ورایگان در مرکز کشور تنها برای ایام تابستان به شهروندان را دنبال کند./م

برچسب ها: قبوض برق ، برق ، دهلران ، گرما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار