توجه برند سازی، ایجاد اعتماد در خریداران و افزایش بازار صادراتی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به عنوان‌ توصیه به متولیان این مجموعه تولیدی مطرح کرد.
کد خبر: ۷۶۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 04 August 2019

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی استانداری فارس عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم‌انقلاب با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تلاش کرده‌ایم شعار رونق تولید تنها در کلام و یا سربرگ ادارات متوقف نشود بلکه با عملیاتی شدن‌ آن شاهد حرکتی رو به جلو در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در استان باشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های اقتصادی برنامه های عملیاتی را تهیه کرده و به حوزه اقتصادی استانداری ارائه داده‌اند عنوان کرد: بر این مبنا تلاش‌شده در قالب یک چارچوب عملیاتی به این برنامه‌ها بپردازیم که سرکشی از کارخانه‌ها و کارگارها و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی در همین راستا قابل تعریف است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی غذایی زمینه بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های نسبی استان را فراهم می‌کند کشاورزی و دامداری و دامپروری را از جمله این مزیت ها به ویژه در حوزه مرکزی استان برشمردو اظهار کرد: تجربه طولانی و اقلیم مناسب دامپروری در این مناطق ، این فعالیت اقتصادی را به ظرفیتی برای استان تبدیل کرده و از این رو وجود صنایعی که تولیدات دامی را فراوری و به‌بازار عرضه کند از ضروریات است.

وی تصریح کرد: وجود این صنایع تبدیلی و تحولاتی که در طول زمان ایجاد شده زمینه خرید محصولات اولیه از تولید کنندگان پایه یا همان دامداران و دام پروران را فراهم و ارزش افزوده خوبی را نصیب استان کرده است.

رحیمی وجود زنجیره تولید و ارتباط تولید کننده، کارخانه، توزیع کننده و مصرف کننده را امری مهم در ایجاد اشتغال برشمرد.

استاندار فارس عنوان کرد: یکی از رسالت‌هایی که امسال در نظر گرفته‌ایم این است که بنگاه‌های اقتصادی فعال را برای استمرار فعالیت حمایت کنیم، واحدهای نیمه فعال را به سمت فعال شدن ببریم و واحدهای تعطیل یا واحدهایی که توسط بانک ها تملک شده اند را به متقاضیان و ذی حقان برگردانیم.

وی ادامه داد: مجموعه پگاه از مجموعه های فعال است که در چارچوب این استراتژی به عنوان مجموعه تولیدی فعال مورد حمایت قرار می‌گیرد.

رحیمی از متولیان مجموعه تولیدی پگاه فارس خواست به سمتی حرکت کنند که‌ ضائقه مصرف کننده را بهتر از گذشته بشناسند.

وی با بیان اینکه توجه به فضای رقابت در بازار فروش محصولات، لازمه حرکت پر شتاب مجموعه های تولیدی است، بر لزوم توجه به بازهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

توجه برند سازی، ایجاد اعتماد در خریداران و افزایش بازار صادراتی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به عنوان‌ توصیه به متولیان این مجموعه تولیدی مطرح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار