رئیس خانه روان شناسان و مشاوران؛
رئیس خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه، با اشاره به چالش هایی که در حوزه روان شناسی و مشاوره وجود دارد، گفت: اوضاع روان شناسی خوب نیست.
کد خبر: ۷۶۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 06 August 2019

اوضاع روان شناسی خوب نیست/ضرورت اصلاح سبک زندگی

 محمد ابراهیم مداحی، روز دوشنبه در افتتاحیه طرح ارتقای شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور، که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: اوضاع روان شناسی به چند دلیل خوب نیست. نخست، اینکه ما روان شناسی را در کلینیک و اختلالات خلاصه کرده ایم.

وی با عنوان این مطلب که روان شناسان نباید در اتاق بنشینند و منتظر مراجعه مردم و شهروندان باشند، ادامه داد: روان شناسان و مشاوران، باید با مردم ارتباط برقرار کنند.

مداحی با اشاره به این موضوع که خیلی از مراکز مشاوره و روان شناسی در دسترس شهروندان قرار ندارد و این مراکز را نمی شناسند، گفت: یکی دیگر از چالش های حوزه مشاوره و روان شناسی، این است که دانشگاه های ما برای دانشجو مهارت آموزی ندارند.

وی با اشاره به تعداد زیاد مشاوران و روان شناسان واجد شرایط که پروانه فعالیت از سازمان نظام روان شناسی ندارند، افزود: متاسفانه شاهد بروز تفکر خودی و غیر خودی در بین همکاران مشاوره و روان شناسی هستیم که نشات گرفته از پروانه سازمان نظام روان شناسی است.

مداحی با انتقاد از اینکه قوانین ما حامی مشاوران و روان شناسان نیست، گفت: ظرفیت زیادی برای ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه، به سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و افزود: اصلاح سبک زندگی، یکی از خدماتی است که مشاوران و روان شناسان می توانند ارائه دهند.

وی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی، فقط مداخله درمانی نیست و مردم باید از این موضوع آگاه شده و خدمات مشاوره و روان شناسی، در دسترس آنها قرار بگیرد.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار