پروژه بهسازی و بازسازی سبزه میدان قزوین، در حال حاضر مراحل اجرایی اش را طی می‌کند و با توجه به وسعت آن به ۱۶ زیرپروژه تعریف شده است و تکمیل آن نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین است.
کد خبر: ۷۷۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 08 August 2019

لزوم همراهی همه دستگاه‌های استان قزوین برای بهسازی سبزه میدان

 به گزارش تابناک قزوین، رشوند، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین، شب گذشته در برنامه نبض با اشاره به اینکه پروژه بهسازی سبزه میدان پس از تصویب کشوری پروژه دولتخانه صفوی و همچنین سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از پروژه‌های مطرح کشوری، در دستور کار قرار گرفت، گفت: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ این پروژه در استانداری به تصویب رسید و باید در گام نخست مقدمات ثبت جهانی آن آماده شود و از سوی دیگر، باید فضای پیرامونی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری سبزه میدان در کانون توجه قرار گیرد.
وی افزود: شهرداری قزوین، ساماندهی و بازپیراهی سبزه میدان را به عنوان بخشی از ساماندهی دولتخانه صفوی در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین با بیان اینکه هویت و کارکرد مستقلی برای سبزه میدان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سبزه میدان به چند طیف ویژه از جامعه اختصاص دارد و بر همین اساس نیازمند آن هستیم که محدوده پیرامونی سبزه میدان، نقش تازه‌ای به خود بگیرد تا همه قشر‌های مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
رشوند به نظرخواهی از کسبه سبزه میدان در سال ۹۶ برای بهسازی آن اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه، دو سال کار مطالعاتی صورت گرفته است و قبل از اجرای آن در سال ۹۶ جلسه‌های متعدد نظرخواهی، با حضور بهره برداران مجموعه شامل کسبه، بانکداران، مدارس و حتی درمانگاه مستقر در سبزه میدان برگزار شد و حتی دفتر تسهیل گری اجتماعی هم در آن فضا مستقر شده است.
وی افزود: مطالعات اجرای پروژه سبزه میدان از سال ۹۵ با محوریت ستاد بازآفرینی استان به ریاست استاندار، آغاز شده و همچنان در حال فعالیت است.
به گفته رشوند، در سبزه میدان و با مشارکت کسبه، هفت دهنه مغازه بازسازی شده است و این امر نشان دهنده آن است که پروژه بهسازی سبزه میدان در حال پیشرفت است و کسبه نیز از آن راضی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار