جانشین رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تشکیل کارگروه حفظ و احیای باغستان‌های سنتی شهر قزوین با هدف تعیین ساز و کار‌های مناسب جهت هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های ذی‌ربط براساس مطالعات مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و دستور پیگیری نسبت به آن توسط وزیر کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 11 August 2019

کارگروه حفظ و احیای باغستان‌های سنتی شهر قزوین تشکیل می شود

به گزارش تابناک قزوین ، مسعود نصرتی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: سازمان اجتماعی باغستانها، که طی سده‌های قبل شکل گرفته، در دهه‌های گذشته و با توجه به رشد شهرها و افزایش جمعیت به تدریج تضعیف شده و توان اجتماعی و اقتصادی‌ باغستان ها برای حفاظت از آنها کاهش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر در برخی شهرهای کشور باغستان های سنتی در محدوده و حریم شهرها واقع شده که با توجه به گسترش روند توسعه شهری و همچنین ضرورت حفظ کاربری باغات، حفظ و احیای باغستان های سنتی نیازمند توجه مضاعف تمامی دستگاه های متولی این امر می باشد که یکی از این موارد باغستان های سنتی شهر قزوین می باشد.
وی در ادامه برخی مشکلات باغستانهای سنتی شهر قزوین را از بین رفتن ساختار اجتماعی حاکم بر باغستان‌ها، تغییرکاربری باغات‌، توسعه و ایجاد راه‌ها وجاده‌های دسترسی به شهرها در باغستان ها، اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری، کمبود منابع آب،‌ تخریب باغات و آتش سوزی‌ها عنوان نمود.
نصرتی در ادامه با اشاره به قدمت هزارساله باغستان های شهر قزوین بر ضرورت حفظ، نگهداری و احیای آنها و ارزیابی دقیق مشکلات موجود تاکید نمود و گفت: به این منظور مقرر است کارگروهی با حضور دستگاه های متولی از جمله وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی، نیرو، راه و شهرسازی، سازمان‌ حفاظت محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، استانداری و شهرداری قزوین و ... تشکیل شود.
وی اضافه کرد: در این کارگروه موضوعات مرتبط با باغستان های سنتی شهر قزوین مطرح و در خصوص تعیین سازوکار‌های مناسب جهت هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های ذی‌ربط تبادل نظر و به منظور رفع مشکلات، تصمیم گیری های لازم صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار