رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران و مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل مسافربری عمومی جاده ای قزوین توسط این اداره کل در محل نمازخانه پایانه مسافربری قزوین خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 11 August 2019

دوره آموزشی ویژه مدیران و مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل مسافربری عمومی جاده ای در قزوین برگزار شد

به گزارش تابناک قزوین، رضا پردل رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین،با اعلام این خبر گفت : با توجه به اهمیت و ضرورت بازآموزی مدیران و مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل مسافربری عمومی جاده ای تحت پوشش با نحوه کنترل اجزاء فنی وسیله نقلیه عمومی به منظور آمادگی وسیله نقلیه از نظر سلامت و ایمنی جهت اعزام به سفر و همچنین آشنایی و روش کار با سیستم سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) یک دوره آموزشی با عنوان بازآموزی مدیران و مدیران فنی شرکتهای مسافربری قزوین برگزار شد.
پردل عنوان کرد: این جلسه با حضور رییس و کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل و همچنین کارشناس پلیس راه استان در نمازخانه محل پایانه مسافربری قزوین برگزار شد.
وی در ادامه افزود: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافر ، برای ناوگان اتوبوسی استان قزوین نصب و اجرا شده است .
پردل گفت: در سامانه سپهتن دستگاهی بر روی هر اتوبوس نصب شده که مجهز به دریافت‌کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی بوده و ضمن برقراری ارتباط پایدار با خودرو ، از این طریق موقعیت خودرو با بیشترین دقت و سرعت محاسبه می‌شود.
رییس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل بیان کرد: تخلفات رانندگی آنلاین و لحظه‌ای به راننده و مالک ناوگان به صورت پیامک ارسال می‌شود و به پلیس کمک می‌کند که حرکات راننده از طریق دوربینی که در داخل اتوبوس نصب است و به صورت لحظه‌ای کنترل شود .
وی اظهار داشت: سامانه سپهتن تمرکز خود را بر روی علل انسانی قرار داده است و سعی نموده با اعمال و طراحی یک سخت افزار ویژه و نرم افزارهای کناری، هر گونه تخلف و یا اهمال ازسمت رانندگان را مدیریت و اعمال قانون نماید.
گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از نحوه عملکرد رانندگان و شرکت های حمل و نقل پایانه مسافربری قزوین ضمن بازدید آموزش های لازم نیز بصورت عملی به شرکت ها داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار