نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه :وقتی جمعیت قزوین را می بینیم و جمعیت نماز عید فطر، عید قربان و نمازهای جمعه را می بینیم، همه ما آرزو داریم این مراسم‌ها جدی تر برگزار شود و امیدواریم خداوند این توفیق را بدهد و همت ها را بیشتر کنیم تا شاهد باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم دینی باشیم.
کد خبر: ۷۷۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 17 August 2019

«گریس ۱» نه با مذاکره و برجام بلکه با قدرت ایران اسلامی آزاد شد

به گزارش تابناک قزوین امام جمعه قزوین ،با تبریک ولادت امام هادی (ع) به بیان حدیثی از حضرت پرداخت و خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) می فرمایند هر کسی تقوای الهی را رعایت کند، محفوظ می ماند که شامل جان، مال، آبرو و ایمان او می شود.

وی ادامه داد: حضرت می فرمایند هر کسی خدا را اطاعت کند، اطاعت می شود؛ یعنی فرزندان او و مردم مطیعش می شوند که در طول انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی را دیده ایم که این گونه بوده‌اند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب در تهران فرماندهی می کنند و در اقصی نقاط جهان سخن ایشان را می شنوند و به آن عمل می کنند و این عزتی است که خداوند به واسطه اطاعت و بندگی خدای متعال به رهبری عنایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در روایتی از امام هادی(ع) آمده است؛ هرکس فرمانبر و مطیع خدای متعال باشد برای او اهمیتی نخواهد داشت که مردم چه حرف هایی می زنند و ناراحتی دیگران برای او اهمیتی نخواهد داشت زیرا خداوند این افراد را سرجای خود خواهد نشاند. اما اگر کسی که خدا را به خشم آورد و در مسیر اطاعت او قرار نگیرد یقین بداند که خشم مردم هم دامن او را خواهد گرفت و خسارت دنیا و آخرت نصیب او می شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کلام و سخنان امام هادی(ع) یک دانشگاه معرفت و قوانین زندگی است که برای داشتن یک زندگی سعادتمند نیاز داریم که از این توصیه ها به کار ببریم.

وی با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت امیرمومنان ادامه داد: در عید سعید غدیر بزرگترین حادثه عالم رقم خورد و حلقه اتصال نبوت و امامت شکل گرفت و بعثت همه انبیا به خصوص خاتم الانبیا(ص) ماندگار شد. 

آیت الله عابدینی گفت: روز غدیرخم یعنی آغاز دوره جدید و سلسله امامت و ولایت که منجر به ظهور منجی عالم بشریت می شود.

خطیب جمعه قزوین افزود: یعنی عیدالله الکبر، بزرگ‌ترین عید الهی، عید اهل بیت (ع) و اشرف الاعیاد را تبریک عرض می کنم و امیدواریم علما، مردم، خطبا، ائمه جمعه و جماعت در بزرگداشت دهه غدیر سنگ تمام بگذارند و هر چه در توان دارند به کار بگیرند و پیام وفرهنگ غدیر را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در غدیر سفارش کردند آنهایی که حاضر هستند به کسانی که غائب هستند حقیقت پیام غدیر را برسانند و همه در این راستا رسالت داریم و باید تلاش کنیم رسالت الهی را به بهترین شکل انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدای متعال نیز به رسول گرامی اسلام فرمود آن مأموریت مهم را انجام بده و اگر این مأموریت را انجام ندهی هیچ کاری انجام نداده‌ای در حالی که پیامبر (ص) در سال آخر رسالت و عمر خود قرار داشتند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: پیامبر (ص) در سال پایانی عمر و رسالت خودشان، تمام مسائل دینی را به مردم آموخته بود اما خداوند می فرماید اگر ولایت را به مردم ابلاغ نکنی، هیچ کاری نکرده ای، چرا که اگر مردم ولایت را نیاموزند، همه چیز را به فراموشی می سپارند و به انحراف کشیده می شوند.

وی گفت: رسول خدا در غدیر سخنرانی طولانی کردند و خلاصه همه آن چه که طی 23 سال بیان فرموده بودند، در آن سخنرانی گنجاندند و سپس فرمودند من ولی شما بودم و سپس دست امیرالمؤمنین (ع) را بلند کردند و فرمودند هر کسی من مولای او بودم این علی (ع) مولای اوست و هر کسی ولایت علی (ع) و اولادش را یاری می کند، خدایا یاری‌اش کن.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در طول تاریخ اسلام، ثابت شده که هرکس در برابر امیرمومنان و اولاد ایشان ایستادگی کرده، خوار و ذلیل شده است منافقین و کافران و دنیاپرستان به جای دین و ایمان مسیر انحراف را پیمودند و دچار خسران شدند 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "زنده نگه داشتن "غدیر" زنده نگه داشتن اسلام است."، یعنی برای زنده نگه داشتن اسلام باید غدیر را جدی بگیریم. در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام آمده است؛ "ولایت امیرمومنان دژ مستحکم من است که هرکس داخل این دژ محکم ولایت شود از عذاب من محفوظ خواهد ماند."

وی با اشاره به ولادت امام هفتم شیعیان ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) فرمودند: " در روز قیامت نداکننده ای به مردم ابلاغ می کند هرکس از خدا پاداشی طلب دارد قیام کند، هیچ کس به پا نمی خیزد مگر کسی که در زندگی اهل گذشت و اصلاح بین دیگران بوده است و اجر خود را از خداوند دریافت می کند. "

آیت الله عابدینی گفت: هرکدام از ما می توانیم یک اصلاح کننده در میان اطرافیان، در مسجد، در دانشگاه و محل کار خود باشیم و وحدت و انسجام ایجاد کرده و دل ها را بهم نزدیک کنیم و محبت ها را جمع کرده و انسان ها را به جای عداوت و دشمنی به محبت و صمیمیت برسانیم.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور بیان کرد: اسرای عزیز ما به دست رژیم منحوس بعثی صدام به اسارت درآمده بودند که تعداد این اسرا در استان قزوین ۶۴۰ نفر و در کشور ۴۳ هزار نفر است که از خدای متعال برای این عزیزان رحمت و برکت طلب می کنیم.

وی افزود: ۶۴۰ مرد مقاوم در دوران دفاع مقدس سالیان سال سختی اسارت را تحمل کردند و با مقاومت خم به ابرو نیاورده و عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی در جهان رقم زدند که دست بوس آنها هستیم و نامشان برای ما افتخارآفرین است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: زمانی که کلمه "آزادگان" را می شنویم احساس شعف و شادمانی داریم زیرا این عزیزان همیشه برای ایران اسلامی مایه برکت و افتخار بودند. استان قزوین هم به نسبت جمعیت شهری خود تعداد قابل توجهی اسیر داشته و هم شخصیت های برجسته ای همچون سید آزادگان حجت الاسلام ابوترابی که از افتخارات کشور و جهان است جزو اسرای عزیزی بودند که باید به آنها افتخار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: سرلشکر شهید "حسین لشکری" جزو اسرای بزرگ استان قزوین و کشور است که بیشترین مدت اسارت در چنگال رژیم بعث عراق را به خود اختصاص داد و سخت ترین شرایط را در دوران اسارت داشت و پس از بازگشت به کشور به واسطه شکنجه های آن دوران به شهادت رسید. وجود این بزرگان با این زحمات و سختی ها این معنا را دارد که ما باید سالم ترین استان از جهات گوناگون باشیم این مسئولیت و دِینی است که بر گردن تک تک ماست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رفتار و عملکرد ما باید به گونه ای باشد که با وجود سه هزار شهید و تعداد زیادی جانباز، آزاده، ایثارگر و بزرگان معنوی همچون آیت الله باریک بین، آیت الله شالی، علامه رفیعی و شهید رجایی، حیثیت و آبرویی که در طول تاریخ برای این استان ایجاد شده را بیفزائیم، مبادا این سرمایه معنوی را از دست بدهیم‌.

وی با اشاره به کشتار و جنایات مستکبران در یمن ادامه داد: موضوع یمن نباید از نگاه مسلمانان غافل بماند و فراموش کنند که مردم و کودکان و زنان در چه شرایطی قرار دارند. البته باید خدای متعال را شاکر باشیم که روز به روز قدرت مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت یمن بیشتر شده و به اقتدار دست پیدا می کنند و در مقابل روز به روز استیصال و درماندگی سعودی ها و حامیان امریکایی و منطقه ای آنها بیشتر می شود.

آیت الله عابدینی گفت: محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن که به محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شد، گفت؛ ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام(ص) و ولایت امیرمومنان(ع) می دانیم و مواضع حیدری و علوی شما در حمایت از مردم مظلوم یمن، ادامه خط امام خمینی(ره) می دانیم.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سخنگوی انصارالله یمن فرمودند هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده های الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود و امیدواریم جشن بزرگ پیروزی در یمن به زودی رقم بخورد.

وی با اشاره به روز بزرگداشت علامه محمدباقر مجلسی عنوان کرد: جا دارد بیش از پیش درباره علامه محمدتقی مجلسی مطالعه شود تا نسل های جوان ما این شخصیت بزرگ علمی را بشناسند. ایشان حدود 100 کتاب نوشته اند که یکی از آنها بحارالانوار است که بیش از 110 جلد و یکی دیگر از کتاب ها مرآه العقول با 26 جلد است که کار بزرگی به حساب می آید.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: الحمدالله در حوزه صنایع دفاعی به آیه شریفه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» عمل شد و امروز شاهد ساخت بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی در داخل هستیم که ساخت رادار، ناوچه، زیردریایی، موشک، قایق‌های تندرو، پهبادها و قایق پرنده بخشی از آنهاست.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آزادی نفتکش گریس 1، تأکید کرد: نفتکش حامل نفت جمهوری اسلامی ایران به نام گریس 1 از اسارت دزدان دریایی نجات پیدا کرد. گریس 1 با مذاکره و برجام نجات پیدا نکرد بلکه قدرت جمهوری اسلامی آن را نجات داد.

خطیب جمعه قزوین افزود: وقتی کشتی انگلیسی ها توسط نیروهای مسلح و مقتدر ما به اسارت درآمد، آنها وظیفه خود دانستند ادب کنند و کشتی ما را آزاد کنند در حالی که هنوز ما کشتی آنها را آزاد نکرده ایم این یعنی دشمن ما ادبیاتش این گونه است و درکی از مذاکره ندارد و باید با او از موضع قدرت سخن گفت.

وی با تقدیر از آیت الله رئیسی برای اصلاح ساختار قضایی، عنوان کرد: ایشان صحبت ها و اقداماتی که برای اصلاح ساختار دستگاه قضایی و مبارزه با مفسدان دانه درشت انجام می دهند، بسیار امیدوار کنند است و در جامعه نیز این امیدواری ایجاد شده است و از خدای متعال برای ایشان توفیقات روزافزون را مسألت داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار